Nekromanti Byta användarnamn?

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Jag är så dödligt trött på mitt användarnamn. Finns det någon möjlighet att byta till något annat?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Med Visningsnamn i din profil kan du ha kvar ditt användarnamn, men vi andra ser visningsnamnet istället.

/Han och alla andra dödliga
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
En vänlig moderator fixar det. Traffe går i graven och ersätts av Måns. :gremsmile:

(vilket faktiskt var mitt allra första användarnamn på wrnu för länge, länge sedan...)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Traffaut är död! Länge leve Måns! (NT)

NT = Nästan Tråkigt
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,010
Location
Umeå
Re: Traffaut är död! Länge leve Måns! (NT)

Aha.. jag som satt och funderade på vad det var för ny, okänd användare med 1,5k inlägg och insikt i N3 som skrev i Neotech-forumet! :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Re: Traffaut är död! Länge leve Måns! (NT)

Måns said:
En vänlig moderator fixar det. Traffe går i graven och ersätts av Måns. :gremsmile:

(vilket faktiskt var mitt allra första användarnamn på wrnu för länge, länge sedan...)
Du borde överväga att ändra din personliga titel till "Jak er Traffaut", "Formely knowned as Traffaut" eller något, för att folk inte ska börja fundera på vad du är för en filur. :gremsmile:

/Han som undrar om det är någon neotechare som ska ändra visningsnamn till Anders, så att vi på forumet får radarparet Anders och Måns
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Välkommen Måns! Mycket bättre må jag säga. Jag blev nästan sugen på att byta mitt till Jonas också. Då skulle du ha startat en trend (även om du knappast är den första som har sitt namn som användarnamn). Men jag är ju inte särskilt aktiv längre så kan nog dras med dett gamla nick även i fortsättningen.

OT: Att det är tråkigt med sommarlov från tomrummet? Jag hade ju vant mig med att ha en hög mail därifrån när jag kom hem från jobbet. :gremfrown:

/Jonas
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Traffaut är död! Länge leve Måns! (NT)

Han said:
Du borde överväga att ändra din personliga titel till "Jak er Traffaut", "Formely knowned as Traffaut" eller något, för att folk inte ska börja fundera på vad du är för en filur. :gremsmile:
Meh! Det har jag ju redan gjort. :gremsmile:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Balderk said:
OT: Att det är tråkigt med sommarlov från tomrummet? Jag hade ju vant mig med att ha en hög mail därifrån när jag kom hem från jobbet. :gremfrown:
Visst är det. Jag tänker iofs dra igång ett litet paussnack någon dag. Kan vara kul att bara prata lite, inte bara om TSOY utan lite allt möjligt.

/Måns, trendsetter?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Meh! Det har jag ju redan gjort.
Menar du signaturen? Jag har slagit av visningen av dem, så det missade jag. Jag menade titeln under ditt namn där det står "Druid". Min tanke var att det ligger intill namnet och ger direkt en förklaring.

/Han som tydligen har väldigt lite att göra idag
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Traffaut är död! Länge leve Måns! (NT)

Men du, "forumist"? Bara jag som tycker att "forumit" är oändligt mycket mer korrekt (dvs det är korrekt och "forumist" är det inte)? Visserligen är det ingen som bestämmer sånt, förutom vad folk faktiskt säger, men jag har då aldrig hört något annat än "Forumit".
 
G

Guest

Guest
Re: Traffaut är död! Länge leve Måns!

Såg bara första delen, "Traffaut är död!" genom forumlistan... du får inte skrämmas så...

Ändring: Detta skulle vara ett svar på Dantes post, nu vet jag iallafall att en av svarsknapparna svarar på grundinlägget...

/Zorbeltuss som blev riktigt shockad
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Re: Traffaut är död! Länge leve Måns!

Zorbeltuss said:
Såg bara första delen, "Traffaut är död!" genom forumlistan... du får inte skrämmas så...
/Han som åtminstone vet med sig att han kommer besviket tänka "Åh, den där Måns. Tacka vet jag när han var den där gamla hederliga Traffaut"
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Traffaut är död! Länge leve Måns! (NT)

Pilzeman said:
Men du, "forumist"? Bara jag som tycker att "forumit" är oändligt mycket mer korrekt (dvs det är korrekt och "forumist" är det inte)? Visserligen är det ingen som bestämmer sånt, förutom vad folk faktiskt säger, men jag har då aldrig hört något annat än "Forumit".
Det är menat att vara svengelska. Inte för att det blir mer korrekt då, men...
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Då är jag med. Forumite? (NT)

Vill också byta användar ok visningsnamn... vill ju med ålderns rätt bli mer seriös och använda mitt kristnade namn... (ja jag är döpt och så är det med den saken) Nog för att jag älskar mitt alias.. som hängt med sedan Exilentiden (och för er som inte vet det så var det en chat på Passagen... som lyckades med konststycket att ordna fest i Tokholmen och filmas för tv... för att sedan långsamt somna av... dvs de som var aktiva där då har sedan länge i lämnat platsen... )

Nåväl, som sagt. I namnet ligger ju Identiteten. Lady Silver Wolf är ett ytterst märkligt medmänskligt namn om vi lämnar världen kring rollspel och går ut i den "verkliga". Därav vill jag bli lite mer allvarsam... (hahaha) och helt enkelt bekänna färg och stå för den jag är. Visserligen fortfarande silverhårig... men mer av det mänskliga slaget. :gremsmile:

/Eva
 
Top