Nekromanti Byt till phpBB?

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Därför att vi tycker UBB.threads är mycket bättre, snabbare och stabilare. Samt ger mer valmöjligheter.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Och dessutom är ett byte ingen liten sak att göra om man ska få med sig befintliga data...
 

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
121
Location
Stockholm
Men det stämmer väl ändå inte. Eller har jag missat en massa funktioner? Hur kollar jag tex. alla nya poster sen jag var här sist?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,429
Med tanke på att Gardener hackat om det här systemet så otroligt mycket så har han fått det nästan som han vill (tror jag). Dessutom är den här typen av forum långt mer överskådligt än phpBB och om man kollar inställningarna man själv kan göra så kan man få forumet att bli väldigt likt phpBB om jag inte minns fel.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Många valmöjligheter != Samma möjligheter

Nej, även om det finns många möjligheter så finns inte den möjligheten, även om du kan klicka på "Visa meddelanden de senaste 24 timmarna" längst ner på huvudsidan.

Men nu finns det ju en massa underforum, vill du bara se vilka trådar som uppdaterats sedan sist så är det ju bara att sätta på "Minimerad visning" på ditt favoritforum så får du en sådan lista.

Ärligt talat så låter det rätt meningslöst med en sådan funktion på ett forum där man med största säkerhet läser långt från alla forum. Visserligen, en funktion för att visa nya inlägg i ens Favoritforum sedan ens senaste inloggning hade ju funkat bra.

Men det är väl också den enda funktion eller inställning som finns i phpBB men inte i UBB.threads?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tja, de syns ju direkt i systemet när man surfar runt i de olika forumen, så jag ser inte en extra sida som visar de sammanställt som speciellt viktig. Jag tycker det är mer intressant att se dem i sitt sammanhang istället, även om jag inser att det kan vara praktiskt i ett forum man inte besöker ofta att ha de samlade på ett ställe. Därför kan man även lista inlägg efter ett visst antal dagar, vilket jag tycker räcker tillräckligt, då jag ändå inte orkar läsa gamla inlägg om jag varit borta länge på ett forum.

Vilket sorts forumsystem man gillar är ju en smaksak, jag gillar detta mycket bättre och har kört det sedan långt innan phpBB ens var tilltänkt och kan det utan och innan. Jag tycker det är mycket trevligare att använda som användare och har oändligt mycket mer koll på hur det fungerar ur admin- och utvecklarsynvinkel. Så ett byte är inte aktuellt. Därmed inte sagt att phpBB2 är dåligt, jag bara föredrar detta system.
 
Top