Nekromanti Bygge

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Hejsan!

NEJ, jag är inget proffs på Excel, men jag har trotts detta gjort ett program som jag delar med mig av.

Fyll bara i antal Meter eller antal byggnader så får ni en rapport hur mycket det kostar att bygga saker och ting....

Snälla, inte massa skit nu, bara positiva grejjor!!!!
 

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Hmm?

Inga kommentarer what so ever?

Vore skönt med nån sorts feedback!!!

/Varg
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Jo på det hela taget såg det bra ut, även om jag tycker det verkar vara lite halv krångligt men det kan bero på att jag inte sett reglerna förut.
Kanske skulle du kunna förtydliga vissa saker t ex längden på murar är det höjden som avses då eller är det ett fast mått på höjd?
Antalet tak borde ju bero på hur många hus man har eller vad kan man mer ha tak på tornen kanske?
Vad är en barfred?
 

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Höjd på murar bestäms av vilken sort du tar, normal, dubbel tjock osv... det står i boken Riddaren.

En barfred är en borgkärna.

Antal tak får du oxå räkna ut själv beroende på hur många torn, porttorn osv du skall taklägga.

/Varg
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Ett tacksamt arbete

Det är alltid tacksamt med personer som räknar ut sådana här tabeller. Enda nackdelen som jag ser det är att du nog bör vara insatt i excel för att använda dig av det hela.

Ljusetsriddare - tackar och bockar
 

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Re: Ett tacksamt arbete

Behöver absolut inte vara insatt för att använda, tvärt om. Men om du skall ändra behövs det nog kanske...

Det är ju bara att fylla i meter eller antal på första fliken,

Välja antal år på flik rapport så är det klart!!!

/Varg
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"ehh. det är bara jag som e så dum att jag inte hittar knappen "ladda ner". =/ lär u hitta den snart!"

"Bifogad" heter den.
 
Top