Nekromanti Bygg mitt dogma: Magiska snöbollskrig

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag har inte riktigt ork att göra nåt dogmabidrag själv. Så jag tänkte att ni kan få bygga det åt mig! Idén är så fantastiskt bra att den inte får gå förlorad. =)

Premissen är ett magiskt snöbollskrig. Kallt, krig och mystik, en aning direkttolkat. =)

Mina tankar är lite på stilen tiny harry potter. Man spelar ungar på magiskt dagis. Ungarna är lite som dagisbarnen i South Park, pratar sluddrigt och omöjligt att förstå, och tultar omkring som vingliga fyllon.

Nån som har några idéer om världen och regler? Vad behöver vara med.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Jag kan tänka mig ett enkelt T10 system 1-4 fummel 5-7 miss 8-10 träff. Skydd Minskar chansen att träffa och ökar chansen för fummel.
liten snövall: 1-5 fummel, 6-8 miss, 9-10 träff.
Snöborg: 1-6 fummel, 6-9 miss, 10 träff.

Skador utläses på Ont skalan.
Skador: Aj, Ont, Gråtande, Springa till Mamma(KO)

Vapen typer.
Vapen typerna består utav olika typer av kärnor i snöbollarna.

Kärna: (Dessa skapas på magisk väg med hjälp av trollpinnarna som barnen har.)

Snö: Flyttar dig ett steg på ont skalan.
Is: Flyttar dig två steg på ont skalan.
Sten: Flyttar dig tre steg på ont skalan.
Eld: Denna snöbollen är supersvår att skapa och tar två rundor i förberedelse men träffar den någon springer den gråtande till mamma på direkten.

Självklart kan man hela sig.

Att äta snö petar ner dig ett snäpp på ont skalan.
Att äta gul snö petar ner dig två snäpp på ont skalan.
Att få en kram av mamma återställer hela ont skalan doch är bara mamma i krambart läge 30 % av gångerna.

Snöborgar.
Snöborgar är minst sagt formidabla skydd. för varje runda som någon i laget spenderar på att bygga på snöborgen skyddar den mot ett snäpp på ont skalan, man kan som max bygga 5 steg på sin snöborg. däremot kan den repareras.
Snöborgen har förutom sitt formidabla skydd även den fina egenskapen att det är lättare att träffa motståndaren från den höjd fördelen som borgen faktiskt ger. istället för att träffa mellan 8-10 träffar man mellan 7-10.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Lysande!

Fnittrar fortfarande åt att man ska äta gul snö för att hela sig. =)

Tycker det är viktigt att påpeka att det naturligtvis är magiska snöbollar!

Nån som vill ge sig på att definiera olika typer av fummel? Eller som vill skriva lite fluff?
 

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
Mulning: motståndsslag, båda slår 1T10, lyckas förövaren mular han/hon sin motståndare. Den mulade spenderar två rundor med att borsta bort snö från ansiktet, kan endast göra en normal förflyttning under dessa två rundor.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Det kommer nog en bild ifrån mig inom en snar framtid, har den på tungan så att säga.

//Mc Fisk som älskar att gardeners Ip/login signatur älskar honom.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Tyckte han blev lite för gammal så lägger upp den innan, jag spenderar mer tid på den.
 

Attachments

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Riktigt trevlig. Men som du säger så hade jag not tänkt mig dem lite yngre. Det krävs nog ganska mycket innan han springer hem till mamma och gråter.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Skitsnyggt!

Håller med Markehed om att ungarna borde vara yngre dock. Men det kan ju vara the big bad guy, eller nåt. =)
 
Top