Nekromanti By-generator

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Här kommer ytterligare ett litet hjälpmedel till Eon.
Den här gången är det ett program som slumpar fram namnet på en by samt antal invånare, yta och hantverkare enligt reglerna i Riddaren.

By-generator
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Den verkar fungera utan problem, den kommer jag lätt att använda ifall jag skulle behöva slumpa fram en by. Skönt att slippa alla tabeller i riddaren :gremgrin:
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Alldeles underbar! Förutom att göra processen i Riddaren bra mycket kortare kan jag ju på en halv sekund få klart en soldisk by och ge lite stämning när de rider igenom den, och dessutom ett namn, som jag har genomgående svårt för...

Mer av sånt här! ^^
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Smidigt, helt klart värt att ha när spelarna bara rider runt och härjar... :gremsmile: Tackar så mycket!
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Kickass, den här generatorn är oumbärlig i planerandet av min kommande kampanj i Soldarn!
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Snyggt jobbat!! En kommentar bara:

*Invånar antalet är alltid Fri+ofria bönder. Varken barn, fiskare,jägare,tiggare,slavar eller folk som är för gammla räknas in. Inte heller hanterkarna och köpmän räknas in i invånarantalet.

Annars ser det väldigt bra ut! Trevligt Intiativ!

//Flurtis
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Det stämmer att den inte räknar in barn och tiggare , men reglerna för hur stor byn är är tagna direkt från Riddaren och där räknar man ofria bönder som arbetskraft, det är alltså upp till den adelsman som äger marken att avgöra vilka som ägnar sig åt grisodling, fiske och jakt.

Det är klart att den skulle kunna utvecklas mer än så och har någon ett bra förslag så kan jag göra en uppdatering. Men just nu fyller den helt klart kraven jag hade då jag ville ha med hur man räknar ut förläningar i min äventyrsgenerator.
 
Top