Björn Wärmedal said:Jag tog en näve olika svarta kulspetspennor från jobbet. Den som var tunnast flöt ut minst, så den använde jag.
Vitt papper (typ det första jag hittade i hyllan), rutat papper under. Helst bättre belysning än jag hade, för det var skitsvårt att kalkera av rutorna. Till sista kartan kom jag på att fylla i rutorna på det rutade pappret med svart penna, så då syntes det lite bättre igenom när jag skulle kalkera. Sen gjorde jag så här:
- Ritade rummens former
- Kalkerade av rutorna från det rutade pappret
- Mönstrade allt som var bergvägg (dra 2-4 streck, sen drar du 2-4 streck intill vinklade åt ett annat håll. Fortsätt tills du är less, och sen tvingar du dig att fortsätta tills du gjort runt hela)
- Fyllde i rummens väggar med, antingen med en tjockare penna eller genom att dra några linjer till
Klart.
Eksem said:De kan både vara praktiska och förvirrande, de där kartorna. Men snygga som fan är de. Det här är ju en av de smaskigaste kartorna någonsin:
![]()
Do it!anth said:Vi skulle antagligen kunna ha kartor som ett helt tema i podcasten.
Björn Wärmedal said:Do it!anth said:Vi skulle antagligen kunna ha kartor som ett helt tema i podcasten.
Eksem said:Och avsnittet efter så ska vi prata om våra favoritillustrationer![]()
Vi kan ju publicera bilderna som jag gjort.弾幕 said:Kanske världens mest frustrerande podcast avsnitt om ni inte samtidigt släpper en serie bilder till...
Björn Wärmedal said:Yay!
Just rutorna i den isometriska kartan är svårast, faktiskt. Löjligt egentligen att det är det som ser enklast ut som är krångligast att få till![]()
Det är mycket möjligt att det är lättast. I så fall har jag för mig grejen är att göra ett rutnät, rotera det 45 grader och minska ner det till 30% av höjden. Tror det stod så i någon tutorial på G+弾幕 said:Björn Wärmedal said:Yay!
Just rutorna i den isometriska kartan är svårast, faktiskt. Löjligt egentligen att det är det som ser enklast ut som är krångligast att få till![]()
Borde väl vara lätt att bara printa ut lite isometriska rutor man kan ha som mall under?