Nekromanti Bvalsamel (SPOILER)

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
En av mina spelare vill spela Bvalsamel i min kampanj. Vi ahr inte bestämt så mycket om honom men lite blandning av V för Vendetta och Zorro vill min spelare.

Hur ser ni på BValsamel (står om honom i Thalamur). Ska han kunna slåss bra? Ellr något annat speciellt?
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Jag får intrycket av att Bvalsamel mer är en visionär än en revolutionär. Dessutom så är han trots allt en medborgare, och har därför antagligen glidit igenom livet på en räkmacka (vilket resulterar i dålig fysik och nihil kunskaper om fäktandets ädla konst).

Till råga på kakan så är V, Zorro och allt vad Robin Hood-karaktärer heter pur fiction (undantaget Ernesto "Che" Guevara) och jag skulle vilja säga att det är jävligt dumt att som ledare anföra en revolution i främsta ledet, eftersom att man då mystiskt nog tenderar att bli martyr istället för landsfader.

- Danne ristade.
 

DeathJester

Veteran
Joined
25 Dec 2004
Messages
62
Bvalsamel, hela Mundana, och allt som trådstarten kan tänkas dikta upp är väl också pur fiction .. ?
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Mitt inlägg riktade sig främst till de SL:are som vill ha ett åtminstone någorlunda realistiskt spel (e.g. Eon back in the days, som det har tjatats om tidigare).
Det är i alla fall vad jag anser och det är så jag skulle ha gjort som SL, eftersom att jag föredrar smutsig realism framför high-fjantasy-epik. Men det är jag det.

...för övrigt så tycker jag att hela det nya officiella icke-Krille-Thalamur suger hårt så varken Bvalsamel eller något annat som jag anser vara dåligt (alltså high-fjantasy-epik eller omotiverad ondska, som fullkomligt svämmar över i neo-Thalamur) som står med i den officiella boken existerar i Mitt Mundana, fast då det inte har någonting om det här inlägget att göra så skall jag hålla käften.

- Danne, end of discussion.
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Nej, det är bra med alla slags kommentarer. ifall detta är så du uppfattar Bvalsamel är det inget fel i det. Jag fudnerar på om han ska bli lite krigare också men det är sant att det låter lite episkt.

Men enligt boken om Zorro så finns det faktiskt en anledning varför han blir en sån mästare med svärdet. I yngredar läser han massa böcker om fäktning och så flyttar han till Spanien där han lär sig av en mästare och givetvis ska Bvalsamel också ha en lång tid av träning bakom sig.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Bvalsamel (SPOILER för mina spelare)

Äh, i mitt Mundana är Bvalsamel drakväktare och ganska fisförnäm. Han är smart utav bara helvete, det vill säga intelligent, men saknar kanske 'slughet'. Dessutom är han duktig på att finslåss, även om han saknar den brutalitet som kan krävas för att verkligen massakrera en motståndare.

-Hjalle, balsamvinäger.
 
Top