Burning Wheel - rätt sätt att misslyckas på

Så är det nog. Ingen min-maxning direkt. Tror den andra RPn har B4 i en, annars är det B2-B3 över hela linjen. (Min RP är otroligt o-optad med en massa skills utan så stort värde hittills. Möjligen att mina val av lifepaths, 4 st, inte riktigt svarar mot det de ska stå för i settingen. Men jag la ju inte jättemycket krut på att titta igenom alternativ.)

många skills behöver inte vara dåligt
underskatta inte värdet av Forks.

Så är det nog. Ingen min-maxning direkt. Tror den andra RPn har B4 i en, annars är det B2-B3 över hela linjen. (Min RP är otroligt o-optad med en massa skills utan så stort värde hittills. Möjligen att mina val av lifepaths, 4 st, inte riktigt svarar mot det de ska stå för i settingen. Men jag la ju inte jättemycket krut på att titta igenom alternativ.)

Som sades ovan, underskatta inte FoRKs, och bry er inte om att bara FoRKa det som står i boken utan tänk det som riktlinjer, oftast är det rätt självklart vad som kan FoRKas i ett test och inte. Och, låga värden i saker gör också, ialf sen när ni får lite lättare Obs, att saker går uppåt snabbt som attan. Minns en gammal kampanj där @Hans E Magnusson spelade en ung pojke med två lifepaths, och han höjde ett par saker per spelmöte i princip....

Back