Burning Wheel - rätt sätt att misslyckas på

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Så är det nog. Ingen min-maxning direkt. Tror den andra RPn har B4 i en, annars är det B2-B3 över hela linjen. (Min RP är otroligt o-optad med en massa skills utan så stort värde hittills. Möjligen att mina val av lifepaths, 4 st, inte riktigt svarar mot det de ska stå för i settingen. Men jag la ju inte jättemycket krut på att titta igenom alternativ.)

många skills behöver inte vara dåligt
underskatta inte värdet av Forks.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,970
Location
Umeå
Så är det nog. Ingen min-maxning direkt. Tror den andra RPn har B4 i en, annars är det B2-B3 över hela linjen. (Min RP är otroligt o-optad med en massa skills utan så stort värde hittills. Möjligen att mina val av lifepaths, 4 st, inte riktigt svarar mot det de ska stå för i settingen. Men jag la ju inte jättemycket krut på att titta igenom alternativ.)
Som sades ovan, underskatta inte FoRKs, och bry er inte om att bara FoRKa det som står i boken utan tänk det som riktlinjer, oftast är det rätt självklart vad som kan FoRKas i ett test och inte. Och, låga värden i saker gör också, ialf sen när ni får lite lättare Obs, att saker går uppåt snabbt som attan. Minns en gammal kampanj där @Hans E Magnusson spelade en ung pojke med två lifepaths, och han höjde ett par saker per spelmöte i princip....
 
Top