Nekromanti burning empire?

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

Någon som testat rollspelet Burning empire? Det har tydligen fått någon utmärkelse som bästa scifi rollspel för några år sedan och det bygger på Burning Wheel. Men jag vet inte så mycket om det och jag blir inte så mycket klokare av det jag läst heller.

En viktig aspekt av ett rollspel är hur pass mycket uppbackning spelet får i form av nya supplement, äventyr och så vidare. Är Burning wheel ett exempel på ett rollspel som inte slagit igenom och därför inte får några nya produkter?

/Eagle
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
Eagle said:
Hej!

Någon som testat rollspelet Burning empire? Det har tydligen fått någon utmärkelse som bästa scifi rollspel för några år sedan och det bygger på Burning Wheel. Men jag vet inte så mycket om det och jag blir inte så mycket klokare av det jag läst heller.
Enligt skaparen själv så är det ett av de svåraste rollspelen någonsin att spela, men om man lyckas är det schysst :gremwink:

Eagle said:
En viktig aspekt av ett rollspel är hur pass mycket uppbackning spelet får i form av nya supplement, äventyr och så vidare. Är Burning wheel ett exempel på ett rollspel som inte slagit igenom och därför inte får några nya produkter?
Burning-gänget släpper en produkt varje år, och det är oftast en BW-bok. Dock är Burning Wheel ett sådant spel som inte behöver så mycket tillägg; äventyr vore rätt bortkastat t.ex. Så jag skulle säga att BW är utmärkt uppbackat med kontinuerlig support. I höst kommer t.ex. en ny version av grundreglerna, Burning Wheel Gold.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,990
Location
Umeå
Burning Empires är ett grymt spel, men alldeles för krävande för mitt liv just nu. Jag skulle verkligen vilja ge det en omgång någon gång framöver men bara om jag hittar folk som är villiga att ge det den energi och de uppmärksamhet som det kräver.

Burning-spelen är, med tanke på att de är indiespel i ordets faktiska betydelse, väldigt framgångsrika och supportas hårt konstans hela tiden. Men, vad du efterfrågar är äventyr och supplement. Sådant kan får du inte. Det är inte den typen av spel. Du förväntas skapa mycket själv. Du och spelarna kommer gemensamt skapa äventyr undertiden ni spelar. Du har halva spelet gratis nedladdningsbart på deras hemsida. Tuta och kör!

Är du intresserad även fast det inte är ett spel med femton äventyr och två supplement per år så kan jag utveckla vilken sorts spel det är. Jag har skrivit rätt mkt om spelen på wrnu, så sök bara på Poppe och burning så lär du få upp ett gäng trådar. :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,908
Location
Nordnordost
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">
mu

/moo/ The correct answer to the classic trick question "Have you stopped beating your wife yet?". Assuming that you have no wife or you have never beaten your wife, the answer "yes" is wrong because it implies that you used to beat your wife and then stopped, but "no" is worse because it suggests that you have one and are still beating her. According to various Discordians and Douglas Hofstadter (see the Bibliography in appendix C), the correct answer is usually "mu", a Japanese word alleged to mean "Your question cannot be answered because it depends on incorrect assumptions".
</div></div>
 
Top