Varulv BUNKERBOMBER R5

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Okej, sista posten för nu:

Sidd skrev tidigare i rundan följande som svar på Vimes fråga kring Sidds brist på förslag:

Sidd said:
Jag gick in i det här med en tanke att ”nu ska jag chilla lite med att vara så rädd för att Vimes har nån masterplan som lurar upp oss på läktaren” och försöka tänka med dig mer än att leta allt som jag tycker är snetramp. Kanske gjort mig en otjänst denna gång att mer ligga lågt men jag tycker faktiskt att det brusats tillräckligt från andra hittills.
Empiricus svarar i denna post med att fråga Sidd:

Empiricus said:
Min fetade mening: @Sidd - menar du alltså att du med avsikt inte valt att gräva mot Vimes i tråden, när det är det spelet går ut på (om man är på sidan som vill hitta ulvarna dvs.)? Det här inlägget läser jag som mer för att ta ner folk som verkar gröna i byn i brunsörjan snarare än för att faktiskt bygga något case eller misstänka någon.
Därefter röstar Empiricus på Sidd. Sidd svarar aldrig på Empiricus fråga.

***

Är det inte lite väl okaraktäristiskt av Sidd – som upprepade gånger i spelet varit känslig för påhopp, drev och röster – aldrig svarar på Empiricus fråga? Jag menar att det är beröringsskräck från Sidds sida och att Empiricus kanske försöker rentvå sig själv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Ok! Nu ska jag tillföra något nytt.

@Empiricus du håller på information om din bunkers BP. Varför då? Hur hjälper en sådan hemlighet byn? Hur kan ulvarna utnyttja den?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jaha som väntat. Jag har gjort vad jag kan.

Kommer spela spel ikväll CY_BORG, sjukt kul!) och är utanför avslutningen på rundan. Har skickat bomb på Empiricus. Tycker att ni också ska göra det och vinna episkt. Kanske tittar in mellan 18 och 19, men förmodligen inte.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Ok! Nu ska jag tillföra något nytt.

@Empiricus du håller på information om din bunkers BP. Varför då? Hur hjälper en sådan hemlighet byn? Hur kan ulvarna utnyttja den?
Jag håller på min BP för att det enda intressanta med min BP är att den går ner. Den enda som har nytta av att veta min BP exakt är eventuellt Ulven. Hur hjälper det byn att veta min BP-siffra i detta läge?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag håller på min BP för att det enda intressanta med min BP är att den går ner. Den enda som har nytta av att veta min BP exakt är eventuellt Ulven. Hur hjälper det byn att veta min BP-siffra i detta läge?
Jag vet inte? Jag vill mest se dig resonera om det här. Om Impetigo är ulven, hur menar du att han kan dra nytta avatt veta att du kanske har 10 BP eller 8 BP?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
För om ulven Impetigo faktiskt inte kan dra någon nytta av informationen betyder din motvilja att dela med dig mest att du hemlighåller något.

Och alla vet hur smart du är. Det vore ulvigt om du nu sa "Ja, jag har inte funderat då mycket på det här, jag var mest nojjig"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Så ni andra vet: jag slängde min bautabomb på Sidd. Senast slängde jag en vanlig bomb på Empi. Han kan i rimlighetens namn bara ha 6-11 BP kvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Du beter dig ulvigt Empiricus! Svara på det här ny eller acceptera att Impetigo och Octagonal kommer gå in i R6 med misstänksamhet mot dig.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag vet inte? Jag vill mest se dig resonera om det här. Om Impetigo är ulven, hur menar du att han kan dra nytta avatt veta att du kanske har 10 BP eller 8 BP?
Det är väl en psykologisk nackdel för ulven att inte veta min BP, i och med att denne då inte kan räkna på hur sannolikt det är för ulvbomben att dräpa mig. Så att inte avslöja ger väl en osäkrare ulv vilket är bra för byn.


Så min fråga tillbaka är, känner du dig som en osäker ulv? :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Nu blir det dystopisk cyberpunk för mig!

Lycka till byn! Nu vinner vi det här! 🙂🤩💪
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Du beter dig ulvigt Empiricus! Svara på det här ny eller acceptera att Impetigo och Octagonal kommer gå in i R6 med misstänksamhet mot dig.
Tror de kan tala för sig själva, och skulle väl ha avkrävt mig BP-siffra om de tänker att det skulle hjälpa byn ;)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag kan inte bestämma mig för vem som är rödast av Empi och Octa så med ett infall av Salomonsk vishet kom jag nu, i sista minuten, på en lösning:

Jag är väktare.

Jag bevisar det nu genom att skydda Basse. Surprise!

Byn vinner om en bybo står ensam kvar.

Alla vet nu att jag är bybo.

Vi spränger bort alla andra.

Ha en fortsatt trevlig kväll! Vi ses i r6 ❤
 
Top