Nekromanti Bullet-dodge

Skarek

Veteran
Joined
20 Feb 2004
Messages
30
Location
Linköping
Re: Bullet-dodge mha cybernetik

Själva accelerationen är väl värst, men organen skulle antagligen klara sig rätt bra från tröghetsgrejen eftersom allt cybernetiken kan göra är att skjuta iväg dig, sen sköter tyngdlagen resten.
Problemet är att kroppen inte är "massiv". En otrolig acceleration är ju samam sak som en otroligt snabb inbromsning (krock). När man krockar så stannar "skalet" (skin muskler ben). Dock så slungas lever och andra inre organ hårt mot denna vägg av muskler och skinn. Vid kraftiga accelerationer så kan dessa krossas. Liknande gäller hjärnan.

Detta sker ibland vid t.ex. krockar. Man sitter fastspänd, men får inre skador inte från nått som träffar en eller bältet utan av att organen kastas hårt mot magmusklerna innifrån.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Bullet-dodge mha cybernetik

Nåja, jag ska inte säga emot förrän jag vet mer om saken, du har förmodligen rätt. Min lösning är då att koppla på elektromagneter i skorna som omöjliggör att de lättar från marken :gremlaugh:

/RD - ger sig inte, cyber för hela slanten
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Bullet-dodge mha cybernetik

Äh. Ingen som tar det här annat än seriöst? :gremgrin: Jag skulle ge mkt för att se anordningen som skulle sköta detta i vilket fall.

/RD
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Bullet-dodge mha cybernetik

Om nån har lust att räkna G-krafter man skulle utsättas för med muskler som utvecklar en viss mängd energi, visst, men jag framhärdar att organen klarar det bra. En lika snabb inbromsning skulle göra mer skada, men nu skickas man ju bara iväg och sen får tyngdlagen sköta inbromsningen.
 

Skarek

Veteran
Joined
20 Feb 2004
Messages
30
Location
Linköping
Re: Bullet-dodge mha cybernetik

En lika snabb inbromsning skulle göra mer skada
Det är ingen skillnad mellan en inbromsning och en acceleration. En inbromsning är bara en negativ acceleration, det är precis samma sak. Kort och gått en hastighetsförändring.
 

Skarek

Veteran
Joined
20 Feb 2004
Messages
30
Location
Linköping
Re: Bullet-dodge mha cybernetik

Elektromagneter som drar i vad? Om det finns metallgolv så... Tror snarare å nån form av gravitationsökare....

Denna tråden verkar ha balalt ur och börjar bli mer och mer komplex. Väntar mig snart att någon skall presentera en komplett ritning bara för att bevisa att det går visst.
 

Hike

Veteran
Joined
11 Sep 2003
Messages
37
Location
Malmö
Re: Bullet-dodge mha cybernetik

Det känns som den inbormsningen skulle sluta med ett 100m långr rött sträck. :gremlaugh:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,931
Re: jmf: underkal.ammo & Strv-kanon= Syntax Error

Jag är inte säker på vad du menar med din ämnesrad, men om du påstår att stridsvagnar inte använder sig av underkalibrerad ammunition så har du fel.

De flesta moderna stridsvagnar använder sig av så kallade "pilprojektiler" vilka är underkalibrerade. Ammunitionen består enkelt uttryckt av en pil i tungmetall som är inklädd i så kallade drivspeglar, vilka faller av efter att projektilen lämnat eldröret.

/Vulf
 
Top