Nekromanti Buggrapport?

Supervisor

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
61
Location
Stockholm
hmm näe.

testa att trycka "Refresh" och se om de försvunnit då. jag måste ibland refresha för att se mitt inlägg.

[color:green]Supervisor</font color=green>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det finns en bugg i samband med detta, samt att man kan terrorisera systemet på olika sätt så att prickarna blir kvar.

En gammal och välkänd bugg med prickarna är att huvudinlägget får tillbaka sin prick när det kommer nya svar till den men att den inte försvinner även fast man läser svaren. Utvecklarna har jobbat mycket med detta men har fortfarande inte hittat orsaken till buggen.

Sen kan det bli strul om man sitter med två olika browsers samtidigt och läser, då sparas informationen i två olika cookies (en för varje browser) vilket kan strula till det hela. Om man inte loggar ut på en browser och sedan börjar använda en annan kan det också bli lite konstigt, dvs texter man redan läst kan ha kvar sina prickar. Men loggar man ut från den ena browsern innan man loggar in på den andra så ska det gå bra. Stänger man av cookies så tror jag inte ens att det går att besöka forumen, men om man kan det så lär det inte fungera så himla bra.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
G

Guest

Guest
De små röda prickarna försvinner inte för mig när ett meddelande är läst. Någon annan som har samma problem?

jag har upptäckt att om man har ett fönster uppe och håller på att läsa ett forum, t.ex. Eon forumet, också öppnar man ett nytt och även där öppnar Eon forumet så kommer det krångla till sig. Inlägg som man redan läst markeras som olästa och de går inte heller att få bort den markeringen. Den enda lösningen jag kommit på är att stänga båda fönstren och öppna ett nytt. Då är allt som det ska vara, iaf för mig. Om man däremot läser två olika forum med två browsers så är det inga problem, utan det är bara när man går in i samma forum med båda som problemet uppstår alltså. Iaf så är det så här det är för mig.

/Tiamel
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jepp, stämmer bra det, en förtydling av det jag skrev helt enkelt. Problemet beror på att viss information om lästa/olästa texter sparas i cookien och när det finns flera cookies att skriva till så flippar den ut lite. Bör funka bra att logga ut med bägge browsarna också, då tror jag den cookien försvinner (precis som när man stänger browserna).

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top