Nekromanti Bug: Inloggning

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
På min hemmaburk, en Windows Vista Home ed. med Internet explorer så har jag fastnat i ett skumt läge. När jag loggar in så hamnar jag på en felmeddelandesida som säger "Du måste vara inloggad för att"...

Jag har rensat Cookies, formulärdata, temporära filer, passwords etc. samt plockat bort ett regiser-entry för rollspel.nu (är rätt säker på att den inte har med något att göra...) men det funkar fortfarande inte.

Jag kan logga in via rollspel.nu och det funkar så till vida att den säger Wellcome Ram, men det har ingen effekt på min status på forumet (men det har krank förklarat att den inte skall ha, att rollspel.nu är child till forumet typ).

Som kuriosa så kan jag från sida med felmeddelandet om jag loggar in med användarnamn oidfhg och lösen lkhsdfgköj (dvs nonsens) med misslyckad inloggning som följd ("Användarnamnedt hittas inte") logga in igen med min riktiga info och dirigeras då vidare till portalsidan (dvs. jag "släpps igenom), men jag är fortfarande inte inloggad. :gremcrazy:

Så; Detta verkar vara beroende av någonting knas som lagrats någonstans på min dator hemma (funkar på jobbdatorn fortfarande och min hemmaburk har aldrig gunkat tidigare). Någon som har någon ide om var det kan bero på?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det är skillnad på "rollspel.nu" och "www.rollspel.nu". Du måste logga in på www.rollspel.nu för att det ska fungera överallt.

Meningen är att man aldrig ska hamna på "rollspel.nu", men det är nåt strul med omdirigeringen som jag inte har lyckats åtgärda.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,014
När jag loggar in på www.rollspel.nu får jag alltid först "din session har tagit slut, logga in igen". Andra gången funkar det (jag är ju här nu).

Har du provat ladda hem exempelvis Firefox och logga in därifrån? (En ny webbläsare lagrar en helt egen uppsättning sessionsdata, cookies etc; så detta bör garantera en helt rensad dator)
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jao, men det är väl för att du loggar in från rollspel.nu, men blir redirectad till www.rollspel.nu efteråt?

Sammankopplingen mellan artikelsystem och forum funkar inte helt klockrent ännu. Tyvärr har jag inte haft tid att kolla på det närmare på ett tag nu.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
Ytterligare skumiteter; Det funkar i firefox. Antar att tipset är att skippa Microsoft... :gremsmile:
 

DeepThoughts

Veteran
Joined
8 Apr 2004
Messages
49
Location
Norra delen av Sverige (Piteå)
Med risk för att vara uppenbar och påpeka saker som redan tänkts på/prövats...

Har ni inte tillgång till mod_rewrite så att ni kan lägga en .htaccess (för visst är det en Apache server)? För i så fall bör det ju räcka med två rader i htaccessen:

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.rollspel\.nu$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.rollspel.nu/$1 [R=301,QSA,L]
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jo, men tyvärr har vi ett värdelöst webhotell, så fanskapet funkar inte som det ska. Jag vet inte hur dom har lyckats paja det, men det är nåt tras med det.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Verkar som det funkar med den kodsnutten. Ser dock ingen direkt skillnad mellan den och den jag körde förut dock, som borde göra någon skillnad. Tack för det.
 
Top