Bucketlist rollspel - vilka spel?

Så när jag guilt trippar dig till att vara spelledare på GameFest Nyköping i maj kommer jag se till att vara spelare vid ditt bord...!
Hojta när du vet vilka datum det blir, så ska jag göra mitt yttersta för att komma till GameFest då :)

Spelar:
Drakar och demoner: en nedkortad dimmornas dal som leder vidare till Arkand för barn

Skulle vilja spela:
Kopparhavet (krönikan eller annat): Har ingen Ereb nostalgi alls men är såld på salta äventyr på kopparhavet.
The One Ring second editition. Har spelat en lång kampanj i första versionen. Nu skulle jag vilja prova något som skulle vara ganska öppet och spelardrivet utifrån den stora sandlådan som byggds upp i norra midgård i andra utgåvan.
Mutant: Det skulle vara roligt att återvända till Mutant i någon form. Förmodligen skulle det luta åt Hindenburg.

Skulle vilja prova:
Väsen

En kortare just nu lista men är ofta nyfiken på det mesta bara det finns tillfälle.

Skulle vilja spela:
Kopparhavet (krönikan eller annat): Har ingen Ereb nostalgi alls men är såld på salta äventyr på kopparhavet.
Kan understryka att även om Ereb Altor har 40 år på nacken så har det inte varit nostalgi som har drivit oss. Så det är verkligen inget krav! Tvärtom har vi ansträngt oss för att göra Ereb Altor tillgängligt och intressant för både nya och gamla besökare.

Back