Nekromanti bryt på rustning & skador??

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
Hur kommer det sig att man kan få djupa sår som blöder utan att rustningen går sönder??
Har jag missat något eller :gremconfused:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Det är väl beroende på hur rustningen ser ut.. i de flesta plåtrustningar finns det åtskilliga glipor ungefär överallt, annars skulle det bli svårt att röra sig.
Ta tillexempel armskenor, de är bara en plåtbit som du har spännt fast på ena sidan armen medans andra sidan är helt oskyddad - så ser jag dem i alla fall...

Det är som sagt helt beroende på hur rustningen ser ut...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Hur kommer det sig att man kan få djupa sår som blöder utan att rustningen går sönder??"

Glipor, blödande krosskador på kroppsdelar under mjuka rustningar, hårda kroppsdelar som slås in i köttet, et cetera.
 

Naug

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
58
Location
Krokek (Norrköping)
Re: bryt på rustning & skador?? +artifakter

Men om en av min karaktäter tex har en ringbrynje skjorta och nån lyckas amputera vänstra överarmen på honom utan att skjortan går sönder då? Vad händer då?
Och sen har jag lite funderingar runt effekten regenerera... om min ringbrynje skjorta är en magisk artifakt som regenererar mig på effekt 4 och nån hugger huvudet av mig lämnar min själ kroppen då eller regenereras huvudet fast igen och jag överlever?
Bara en liten fråga till... om min arm blir amputerad och skjortan går sönder förvinner generatorn, tranformatorn, projektorn och aktivatorn då eller är dom kvar? Och om dom är det i vilken del i sånt fall?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: bryt på rustning & skador?? +artifakter

"Men om en av min karaktäter tex har en ringbrynje skjorta och nån lyckas amputera vänstra överarmen på honom utan att skjortan går sönder då? Vad händer då?"

Jag vill minnas att du har varit med i en liknande diskussion på Neotech-forumet. Min förklaring därifrån kvarstår: brynjan pressas in i armen. Ben och muskler trasas sönder av hugget och hänger mer eller mindre i en skinnslamsa. Brynjan är fortfarande hel, armen är det inte.

"Och sen har jag lite funderingar runt effekten regenerera... om min ringbrynje skjorta är en magisk artifakt som regenererar mig på effekt 4 och nån hugger huvudet av mig lämnar min själ kroppen då eller regenereras huvudet fast igen och jag överlever?"

Är du död så är du död. Du kan regenerera en klase med trauma, men det enda som det hjälper är utifall att någon vill återuppliva den döde och kalla tillbaka själen. Eventuella amputationer kvarstår.

"Bara en liten fråga till... om min arm blir amputerad och skjortan går sönder förvinner generatorn, tranformatorn, projektorn och aktivatorn då eller är dom kvar?"

Jag skulle tolka det som att det gick sönder.
 
Top