Nekromanti Bruten handled.[Död]

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag har lust...

...att bara skriva whatever, men jag ska inte göra det. Jag är övertygad om att ni vet bättre än mig eftersom jag inte spelat på lång tid eftersom mina tre senaste rollpersoner dött av artärblödning...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Jag har lust...

Om du nu är så jäkla rädd för att dö håll dig borta från faror då.

Eller spela ett annat spel, vilket jag med nöje gör...

Jag är varken rädd för att dö i verkliga livet eller i rollspelen, så det är inget problem ska du se, men man spelar trots allt rollspel för att det ska vara roligt, och det är inte roligt att dö av artärblödning tre-fyra ggr i rad. Därför spelar jag spel utan artärblödningar stup i kvarten. End of discussion.
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Re: Jag har lust...

du har alltså ingen snäll "räddande-ängel-spelledare" :gremwink:

Johan - som ofta inte låter spelares karaktärer dö när han spelleder.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: öööhhh [OT] (OT)

Tja... du orkar fylla forumen med en massa inlägg som i många är rent ut sagt meningslöst skit. Skippa dem så orkar du nog skriva ett meningsfullt eller två istället.

/Joel
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Lösningen är enkel.

Skit i reglerna, kräv helt enkelt inte dödsslag för skador du anser inte vara livshotande.

Joel - vars rp egentligen skulle drabbats av en artärblödning efter ett bett i halsen av en uppretad Thismälva - trots halskrage i plåt.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Jag har lust...

du har alltså ingen snäll "räddande-ängel-spelledare" :gremwink:

Nja, han ändrar/ändrade (spelar ju inte längre med honom) inte gärna reslutat, men det spelade ingen större roll... Jag har för vana att dö iaf. :gremlaugh:

Johan - som ofta inte låter spelares karaktärer dö när han spelleder.

Jag är likadan. Jag låter inte gärna mina spelares rollpersoner dö, även om de kan lida svåra förluster om de är nära på att dö.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Svar till alla nedanför...

"Obesvera också att en artärblodning kan inte fås av krossande attacker... "

Nej men av de kan man få mycke roligare saker !!!!! Inre blödning !!! Nästan värre än artärblödning. Man bär ju inte omkring på en kirurg överallt som kan operera men ofta har man då med sig bandage och tryckförband för att stoppa ytliga blödningar.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Jag har lust...

Kör ni med de korrekta blödningsreglerna när ni spelar? En artärblödning brukar ju sträcka sig över flera rundor. Hinner man förbinda sig själv någorlunda snabbt och inte har råkat ut för en alltför allvarlig blödning så brukar det vara ganska lätt att överleva ändå.
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Re: Jag har lust...

håller jag inte med om alls, att lägga ett tryckförband tar 15 rundor. säg att du har 24 i blödningstalt så får du 30 kryss, därefter ska du slå Ob2T6 minskning i blödningstajt och medlet ligger på ungefär 7 då har du fortfarande 17 i blödningstajt, och eftersom du du förlorar ett kryss i blödningstakt per 12 minut så hinner det gå 11 minuter till innan den är nere på 16 och då har du fått 1*15*11=161 kryss till.
Du är död...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Jag har lust...

I vår grupp körde vi med att man kunde lägga hur många små förband som helst på varandra (med kumulativ effekt). Det var orealistiskt, men minskade blödningsdödligheten (får man hjälp så ska man ju inte dö, ju... :gremwink:)
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Ett alternativ?

Alternativt så hade ju förbanden kunnat ha effekten att de var omgjorda så att de minskade resultatet av ett visst antal kryss i blödningstakt istället. Kanske helt enkelt göra om det så att för att stoppa t ex en blödning som ger 3/runda i blodförlust krävs ett Svårt eller Mycket svårt kast i Första hjälpen. Tidsåtgången kunde i så fall vara beroende av svårigheten och att en positiv effekt minskar tiden det tar att lägga förbandet. Det borde även finnas någonting som täcker att man lägger ett första avsnörande förband ovan såret under tiden man arbetar (funkar bara på armar & ben). För RP och viktiga SLP så kan man nog även komma ihåg ungefär hur blödningarna uppkommit, dvs hur många förband som kan läggas och även hur svår manövern blir för respektive förband. Jag orkar inte göra ett komplett förslag idag men ska nog utveckla det här när jag får tid över.

Mvh / Phelan
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Bruten handled.[Död] [ Lite OT]

Var det inte han som bröt lårbenet på 4 olika ställen?? Syrrans pojkvän krossa 2 nackotor i en bilolycka... vart dödförklarad 2 gånger otroligt nog så kan han gå. Det var OT delen.

Man kan få inflamationer oxå samt infektioner om det går hål på huden. Blodådror kan ju bli igenproppade av ex fett...handen svartnar och dör = måste amputeras....och själva amputationen är oxå farlig med smutsiga verktyg etc.

Midar är jättelycklig över att fått internet tillbaka.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re:Typiskt Eonforums inlägg[OT]

Lite kritik riktad mot den "stora massan" alltså INTE mot avatarex. Även mot mig eftersom jag oxå har gjort oseriösa/onödiga inlägg.

Det här är så typiskt eonforumet ( Jag använder bara eonforumet vet inte hur det är på de andra forumen, bör tillägas) " Du gjorde två prickar för mycket bla bla gnäll gnäll använd sökfunktionen gnäll gnäll " Det är en Jä*** skit sak att ta upp forumet, det tar bara onödigt plats, skicka ett pm till funkus istället istället för att gnälla om det här. Det spelar väl ingen roll om man ursäktar sig i sitt inlägg (Även som detta fall är oseriöst och är irriterande) han tog ju upp en seriös grej oxå även om det framfördes på oseriöst sätt.

Ps. Avatarex, är ditt inlägg så genomtänkt?. Jag vet, Ps:et är paradoxalt .Ds.

Ps.2. Menar inget illa mot nån. Väntar på att folk ska skriva snäsiga svar om att jag bara gör oseriösa inlägg etc Ds.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re:Typiskt Eonforums inlägg[OT]

Mitt inlägg var inte genomtänkt, det var spontant, men ändå så ångrar jag det inte. Anledningen till att det kom på forumet är att det skulle visas för allmänheten, så att bättring sker. Vill man undvika snäsiga kommentarer så kan man skärpa till sig själv först.

// avatarex, som känner stort ansvar för Eonforumet, då han har postat mest näst efter Krille.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Svar till alla nedanför...

Obesvera också att en artärblodning kan inte fås av krossande attacker...

Jo faktiskt (i RL asså) Man smackar till någon med en morgonstjärne liknande utan taggar så kan de slå ut stora benflisor som kan gå genom en artär och ut ur kroppen så får man ju en artärblödning. Det är fullt möjligt att krossa blodådror inne i kroppen. AJ

Midar har haft inre blåmärken i magen...det gör jävligt ont.
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
Re:Typiskt Eonforums inlägg[OT]

"Du gjorde två prickar för mycket bla bla gnäll gnäll använd sökfunktionen gnäll gnäll " Ni Erfarna snubbar där ute borde ta åt er.

Midar har RÄTT
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re:Typiskt Eonforums inlägg[OT]

Jag tycker inte att det är fel med spontana inlägg, jag bara undrade.

Anledningen till att det kom på forumet är att det skulle visas för allmänheten

Smart, tänkte inte så långt :gremblush: ...var arg men inte på dig
 
Top