Nekromanti Bruce Allmighty [spoiler?]

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Så för nån vecka eller två sedan denna film.
Måste säga at den var bra, jepp en av de bättre med herr Carrey. Kanske var det en del moralvinkar i den, och den gamla vanliga världsbilden förmedlad i Hollywood filmer, men jag måste säga att många av skämten var riktigt roliga, och mimiken fick ut sin fulla rätt i den.
Något som Grinchen inte tillät fullt så mycket tyckte jag, i och med all makeup.

Nåja, tänkte bara rekomendera folk att se den, den är den allt värd.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
ett misstag...

skrev rubriken innan inlägget, hade tänkt skriva mer frågetecknat var mest för min egen del egentligen... :gremblush:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Bruce Allmighty [spoiler på riktigt]

Jag tyckte första hälften var bra och skojig, fram till att Grace lämnade Bruce. Då transformerades filmen plötsligt till en moralkaka i samma storleksklass som den i början av filmen.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Bruce Allmighty [spoiler på riktigt]

Jo, jag kan hålla med dig där. Jag hört hört väldigt många komma med just den åsikten med. Jag försökte dock som mest se förbi vad jag såg som en ganska förutsägbar moralkaka. Det är egentligen lite trisst det där med hollywood f-filmer. Det är alldeles för ofta som de levereras samman med en moralkaka. Gäller väl amerikanska humorserier med. Tänker på saker i stil med simpsons...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
moralkakor[ot]

Gäller väl amerikanska humorserier med. Tänker på saker i stil med simpsons...

jovars, hörde på radio att minst vart fjärde eller vart andra avsnitt så handlar det om religion i simpsons
dock så behandlas det ju på ett mycket smidigt sätt så man bryr sig egentligen int eom det, säg tex det avsnittet när bart säljer sin själ...
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
nja... [fortfarande OT]

jag bryr mig faktiskt. Tar du dig en titt på det tidigare avsnitten så förstår du vad jag menar...
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: ett misstag...

Min poäng var att det inte var nått stort misstag efter som du hade ett fårgatecken efter spolier.
 
Top