Nekromanti Brottning!

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Roligare som inslag än hela spel

Trist att bygga ett helt spel på själva wrestlingmatchen. Skuklle funka mycket bättre som brädspel tror jag. Som pikant inslag däremot...
Konstigare än alla de asiatiska kampsportsspel som marknaden översvämmas av?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Ric Flair dammit! :D [NT]

Dessutom misstänker jag att han tyvärr är sjuk, han har ett typisk cortison-svullet ansikte nu."

Sambon såg en gummisnodd på hans pekfinger i en backstage-sekvens. Hon tolkade det som att han var på torken från något. Enligt min serienasare är han sjukledig och får därför inte leka med de andra pojkarna i ringen, men irritera domaren kan han som ingen annan! :gremsmile:


Storuggla, gillar inte hans boss dock
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Roligare som inslag än hela spel

Konstigare än alla de asiatiska kampsportsspel som marknaden översvämmas av?"

Verkligen? Jag vill ha ett som utspelar sig under de tre kejsardömmena. Perfa för spel ju...
Nåväl; Wrestlingrollspel torde inte vara bara ringnappatagen. Nu har jag ju inte den japanska flickbrottningsmodulen till GURPS (men jag vill ha!) men jag antar att en hel del tid tas upp av intriger, förhållanden, posande och att själva fighterna bara är.. slutkampen mot skurken, precis som i ett vanligt rollspel. Fast nu är det mer... spandex.


Storuggla, illegal objects in the ring
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Roligare som inslag än hela spel

Wrestlingrollspel torde inte vara bara ringnappatagen.
Exakt, det var därför jag nämnde El Borbah, proffsbrottande privatdeckare i trikåer och mask.

Annars gillar jag de mexikanska och japanska brottningsförbunden. Dels kör man mer på brottarens image och mindre på personen, tex har betydligt fler mask för att kunna bytas ut, dels kör man seriösare brottning. Även om imagen finns där, så är det nästan aldrig att matcher rinner ut i ett stort ingenting med halva världens brottare i ringen (det har blivit bättre i de amerikanska förbunden, ett tag var det bara en match av tre som egentligen vanns, resten stökades sönder och blåstes av).

Lite synd att ECW och WCW köptes upp av WWF/WWE, de hade i min smak bättre stil. Jag menar, häftpistolsmatcher, behöver man säga mer?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Know you role

Men hur bra gör han dom? Vet inte om jag sett honom faktiskt... Bam Bam var ju iofs ganska bra, men jag har bara sett honom i Royal Rumble 94, så jag har inte sett så mycket alltså.

Brock Lessnar var ganska bra också faktiskt... efter ett tag i alla fall.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Roligare som inslag än hela spel

"Exakt, det var därför jag nämnde El Borbah, proffsbrottande privatdeckare i trikåer och mask."

Kanske inte den bästa utstyrsel att smälta in i en folkmassa med.. :gremgrin:

"Annars gillar jag de mexikanska och japanska brottningsförbunden. Dels kör man mer på brottarens image och mindre på personen, tex har betydligt fler mask för att kunna bytas ut, dels kör man seriösare brottning."

Jag såg lite grann. Och har glott på nätet på recensioner. Exploding Barbwire Landmine match? Electrified Pool Match? Trubblet är att ja ginte hittar dem :gremfrown:
Men ja, man borde kunna göra en kampanj kring det..


Storuggla, omaskerad massaker
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Ric Flair dammit! :D [NT]

Ja, det är ju åldern som är problemet. Han är bra för att vara i den åldern (men mycket mer än 55 är han väl knappast?), men hans bästa dagar är över, finns många unga killar som är mycket bättre.. Håller med om att han är skitbra på att hantera publiken. Inga protester där inte, skrev ju att han var bra på micken tidigare också.

Och som sagt, han tar stryk som ingen annan.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Ric Flair dammit! :D [NT]

Han är bra för att vara i den åldern (men mycket mer än 55 är han väl knappast?)
Han är över 65. Om jag minns rätt så skiljer det bara någon månad på honom och hur gammal min far skulle ha varit.

Och som sagt, han tar stryk som ingen annan.
Sett hans hatmatcher mot Undertaker och Vince McMahon?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Ric Flair dammit! :D [NT]

Sett hans hatmatcher mot Undertaker och Vince McMahon?
Nepp, tyvärr. Men jag har sett en del Cagematcher och sådant. Det räcker.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Jag har också checkat wrestlingen till och från, även om det är brorsan som är den verkliga entusiasten. Några saker som just WWF/WWE varit bra på är att bygga upp känslostämningar. Visst, för det mesta känns det ganska fånigt, men ibland får de ändå till det. Man använder enkla knep för att locka fram reaktioner hos publiken, vilket man ofta också gör i rollspel. Precis som Troberg säger finns det mycket inspiration att hämta från wrestlingvärlden.

Tyvärr har kvalitén sjunkit lite nu när Vince Mcmahon och WWE i princip kontrollerar hela wrestlingsvärlden (konkurrens lockar alltid fram de bästa idéerna). För lite mer insight i hur tuff verkligheten faktiskt kan vara för en wrestler kan man kolla på dokumentären "Wrestling with shadows" där Bret "Hitman" Hart berättar om sin karriär, fram tills dess att han blev blåst av Mcmahon och bytte förbund till det numer nedlagda/uppköpta WCW. Harts karriär är verkligen tragisk, särskilt som en av hans bröder avled i ringen till följd av en olycka under en match för WWF strax efter det att Bret blivit blåst av sin chef.

Största chocken var ändå när Vince Mcmahon, WWE: s ägare plötsligt började brottas själv. Man undrade lite vad han stoppat i sig när han dök upp på väg in till ringen utan tröja, lika biffig som Hogan var under 80-talet (då stereoider var ett underförstått måste för många brottare). Farfar tappar greppet, typ...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Roligare som inslag än hela spel

Men för någon månad sedan sköt ju Kurt Angle Big Show med ett bedövningsgevär... Visst, förmodligen sövda han inte ner honom på riktigt, men det var ändå en pil som stack ut ur ryggen på Big Show... var ganska häftigt faktiskt.

Har sett lite ECW, gillade inte det jag såg så värst mycket i alla fall... Bättre storylines i WWE. :gremsmile:
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Roligare som inslag än hela spel

Lite synd att ECW och WCW köptes upp av WWF/WWE, de hade i min smak bättre stil. Jag menar, häftpistolsmatcher, behöver man säga mer?
Har inte full koll på ECWs öde men WCW var ju ett fruktansvärt misskött företag och hade bara runnit ut i ickeexistens om WWF inte köpt upp dem. Det håller inte att ha halva rostern med kontrakt som säger att de har kreativ kontroll över sina egna karaktärer. Därför blev tyvärr WCW ett skämt, trots att det var spännande ibörjan.
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Know you role

Ahh, alla som gillar Chris Jericho måste ha något rätt innanför pannbenet. :gremsmile: Han och Benoit gjorde hela Elimination Chamber-matchen bra samt att han hade årets bästa match i mitt tycke med Christian i en Cage Match. Lägg dessutom till att han stundtals är väldigt rolig i sina promos och sin Highlight Reel så har han allt. :gremsmile: Hans bästa matcher brottningsmässigt ligger dock längre tillbaka i tiden men det gäller andra kanonkillar som Benoit och Angle också.

Jag måste dock säga att jag inte tycker att Triple H är så dålig egentligen. Han är väldigt duktig på att få sin motståndare att se bra ut, något som är otroligt viktigt. Dock har han ju väldigt lite offensiv brottning nuförtiden, trots att han kan mer, och det värsta är att han är champ alldeldes för ofta och länge. Det börjar bli väldigt trist.
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Det var ju dock bestämt att Bret skulle lämna WWF innan han blev blåst och jag tycker faktiskt han får skylla sig själv. Vince sade ju åt honom att släppa titeln till Shawn Michaels men han vägrade och gör man inte som bossen vill får man ta konsekvenserna. Bret har tyvärr blivit lite av en gnällkärring på äldre dagar men han var en väldigt bra brottare. Owens bortgång var dock väldigt tragisk när han ramlade ca 20 meter rakt ner i golvet när han skulle åka ner till ringen via en lina.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Know you role

Triple Hs champställning beror ju på ett svinbra kontrakt under tiden han var som bäst.... Gav honom bland annat kreativ kontroll sin karriär osv. Känner inte till så jäkla mycket om det, det är bara vad jag har hört.

Tycker inte han är så himmla bra på att få sina motståndare att se bra ut. Däremot brottas han jävligt trist, och får alltid hjälp av evolution vilket är så jävlatråkigt.
Gillade honom mer för några år sedan, nu suckar jag bara när han kommer upp i ringen.

Jericho däremot! Är inte helt säker på att jag såg matchen mellan honom och christian i buren, men jag såg deras ladder match och den var svinbra! Jävligt bra brottare båda två. Gillar Christian också... Han är så självgod att man vill spy, riktigt bra är det. :gremsmile:

Jo, Angle, Benoit och dom börjar väl bli lite gamla nu, men de är ju i och för sig inte äldre än t ex Triple H och Shawn Michels (som jag också gillar).

Eddie Guerrero är nog nästan min favorit faktiskt, han har så skön musik också :gremlaugh:

Randy Orton är ju ganska bra brottare, även om han har fånig image.

/Balderk
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Favvosar

Av det jag sett hittills i det som visas nu så de personer jag verkligen avskyr är ju Ric Flair (Tyckte illa om honom redan på den tiden då Frank Andersson brottades) och JBL. Snacka om att båda är uppblåsta och dryga.

Verkar även som om det är lite duktigare folk överlag i RAW and i SMACKDOWN.

Favoriter: Triple-H är en bra skurk, likadant Snitzky. Gillar Randy Orton och Rey Mysterio för de är så atletiska. Batista är ju även han en bra skurk och han skulle passa bra in i någor rollspelsäventyr som stor och elak krigare med fenomenal styrka och fysik.

För övrigt tycker jag de visar alldeles för få matcher där tjejerna får vara med. =^_^=

/Ulfgeir
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Jag kan hålla med om att Bret tappade greppet om situationen där också lite grann och förstår hur Mcmahon resonerade, särskilt som Bret vägrade samarbeta. Men jag tycker ändå att slutet blev lite tragiskt för honom och han förtjänade inte den förödmjukelsen han fick utstå efter händelsen. Nå, brorsan kan mer om det här än jag, är inte superinsatt i ämnet.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Jag kan hålla med om att Bret tappade greppet om situationen där också lite grann och förstår hur Mcmahon resonerade, särskilt som Bret vägrade samarbeta. Men jag tycker ändå att slutet blev lite tragiskt för honom och han förtjänade inte den förödmjukelsen han fick utstå efter händelsen.
Man får ju inte heller glömma att även den intervjun (som var rätt så intressant) mycket väl kan vara en del av brottningscirkusen och att de uttalandena var medvetna och planerade för att förstäka McMahons badguy-image. Det är inte första gången man har avslutat kontrakt med sådana avhoppsscenarion. Man ska inte tro okritiskt på något inom den sporten.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag har funderat på att köra en brottare eller ex-brottare som hjälte i ett spel i stil med Buffy eller Angel, skulle passa perfekt där.
Du har väl sett "The Cautionary Tale of Numero Cinco"?
 
Top