Nekromanti Bronies? Nyfiken.

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Den här tråden fick mig att kolla på första avsnittet, och jag kommer - min vana trogen - att ge serien några avsnitt.

Det som gör att jag har lite svårt för den - det enda, hittills - är att den visat på oroande mängder social awkwardness och "pinsamhet" av det slag jag verkligen har svårt för. Jag har jättejättesvårt för att se filmer och serier där folk gör bort sig eller blir utskrattade. Det funkar helt enkelt inte.

Men som sagt, ska ge serien ett par avsnitt till, får se om det lättar.

Det bästa, tycker jag, även om jag jättejätteogillar ett par av huvudfigurerna, är att som många påpekat före mig så har seriens figurer faktiskt personlighet - bortom att vara "tjejer". Jag gillar serier där tjejer får ha personlighet bortom tjejighet. Så även om jag stör mig som fan på Applejack till exempel så uppskattar jag henne på ett principiellt plan...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hahaha, Bridle Gossip... Awesome.

Jag har svårt att välja en favoritponny, men jag hoppas att Rarity får en chans att blomma ut mer, hon är den som inte riktigt fångat mig.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Bridle Gossip är jättebra, och har dessutom båda mina favorit-backgroundsponies i samma avsnitt (Rose och den blå Spa-ponnyn) + Zecora som har bäst design av typ alla karaktärer...

och det kommer flera avsnitt senare som fokuserar på Rarity. Jag har också svårt att plocka favoriter, men jag tror faktiskt jag gillar henne bäst (men Twilight är underbar när hon är bitter, får psykiska sammanbrott, och när hon skadar sig som comic relief ...kanske är det för att hon är så...brittisk... normalt att det liksom blir hilarious). Fluttershy har många sköna stunder också.

(Länkarna är för övrigt mini-spoilers om du inte sett längre än Bridle Gossip).
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,710
Location
Värnhem, Malmö
Arvidos MC said:
Hahaha, Bridle Gossip... Awesome.

Jag har svårt att välja en favoritponny, men jag hoppas att Rarity får en chans att blomma ut mer, hon är den som inte riktigt fångat mig.
Rarity verkar vara den ponny som seriens författare sist får en känsla för. Hon blir mycket bättre under säsongens senare del.
 

Caravisi

Veteran
Joined
6 Dec 2009
Messages
63
Location
Tranås
Arvidos MC said:
Hahaha, Bridle Gossip... Awesome.

Jag har svårt att välja en favoritponny, men jag hoppas att Rarity får en chans att blomma ut mer, hon är den som inte riktigt fångat mig.
Jag var aldrig ett Rarity fan förrens avsnittet Sisterhooves Social (säsong 2) men då blev jag övertygad. Även om avsnittets charm försvann efter ett tag så är hon inte längre den sämsta av Mane 6 för mig.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,710
Location
Värnhem, Malmö
Jag tycker nog att Suited for Success är det bästa avsnittet i säsong ett, så det var där Rarity fångade mitt intresse. Hela sammanbrottsscenen är fantastisk. Överlag så är psykbryten en av seriens stora styrkor.
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Tänkte att det här kunde vara en relevant plats att länka det på.
Så, många bronies gillar rollspel verkar det som, och många bronies gillar ponies, så det är klart det kombineras. Det finns platser som är till endast för det, och därför tänker jag presentera en. Principen är simpel. Du väljer en karaktär(oftast ponnyrelaterad, men inte alltid) och gör ett konto. Sedan kör du på som om det vore en sida i stil med facebook, fast mestadels IC. Det händer en del roliga saker, och jag slår vad om att om man är en mer initiativtagande person än jag kan man nog hitta rätt kontinuerlig underhållning där. Själv rollspelar jag en demprimerad liten Scootaloo-variant.
Jag ger er Ponysquare .
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Sonic Rainboom!!!

Åh, som fallisk/narcissistisk personlighet och flowjunkie så satte det här avsnittet en liten tår i mitt öga. Så bra! Jag får titta igen på Rainbow Dash's moment of glory...
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Petter42 said:
På tal om Batman, vad tycker folket om senaste avsnittet? Gillade verkligen att det var så mycket Batman och Darkwing Duck... Ni vet? Dom två bästa superhjältarna typ?
Jag gillade det. Det var trevligt att se Rainbow Dash kunna "sättas på plats" när hon blir odräglig. :gremtongue:

ps Rainbow Dash är fortfarande awesome
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,372
Location
Helsingborg
Unknown Ponies: Regler för att spela MLP med UA.

Erin Palette på bloggen Lurking Rhythmically har skrivit lite tilläggsregler till Unknown Armies inriktade mot MLP och speciellt kampanjer i Cutie Mark Crusaders stil:

Unknown Ponies: Failure is Awesome

Jag gillar dem. Ligger helt rätt när det gäller tema osv.
 

Caravisi

Veteran
Joined
6 Dec 2009
Messages
63
Location
Tranås
Man kanske skulle ha sagt något lite tidigare så att folk här fick chansen att följa med, men jag kan ändå upplysa om att det samlades ~80 bronies i Stockholm för att umgås och se på det nya avsnittet.
Vi skickar snart in en post till EqD.
Majoriteten av oss kommer från Svenska Bronies.
Länk: http://www.facebook.com/groups/181009408636884/
 
Top