Nekromanti brokig skara

anaril sanator

Veteran
Joined
14 Oct 2000
Messages
26
Location
fagersta
Jag har en enligt mig jäkla kul sammansättning på min spelgrupp
Herr Abriel-zorianriddare,tvivlar på ordens tro,en riktig lancelot(Asharier)
Mäster Charovan-magiker (Taup)med starkt hat mot dvärgar
kharzan- lärd man óch Darkener, med en ovana att vifta med
sin stora stridshammare,hmm läs indiana jones
En nyinkommen i kampanjen -shaman(asharier,nomad)kan inte namnet
En till ny - bard och visberättare(vanar)

En ganska fin sammansättning, det blir fina konflikter ibland, men gruppen fungerar väldigt bra, det är kul med lite anorlunda sammansättningar, så att inte det blir det
klassiska bara krigare,magiker,tjuv

Är det någon annan som har en rolig grupp att komma med?
Det vore kul att höra om dem isåfall......

illusionens mästare
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Våran Grupp är väl kanske ungefär som en grupp av typ 1.0 ska vara men den är rätt kul ändå...
En Mûhadinsk kampsports mästare med son (som förtillfället kanske är förgiftad av en giftorm!)
En Ehbronitisk magi mästare som ser alla gudar som demoner
En Darkensk prisjägare
En Taupisk tjuv/krigare
En Trukh (låter detta stå som enda beskrvning borde ge er en idé)
En Asharisk Sjömanns kapten
En Alv som tillber en eldgud.

Kanske inte låter så intressant men man måste vara med och spela för att se det intresanta i alla individer

Jag är gud
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Jag har inte varit med från början (Trukhen, Ehbroniten, Alven och Sjökaptenen är kanske 2 år gamla min (kampsportsmästaren) är väl på dagen 3 dagar gammal)
jag tror det är så att Alven blev utkickad för sin tro och sökte därför nya vänner blev vän med Sjökaptenen och på det sättet sedan även Trukhen eller ja detta har jag ingen aning om eftersom jag inte var med
Men jag tror det är på det stadiet där de har räddat varandras liv så ofta så dom e vänner in till ryggraden

Jag är gud
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Nej. Alven är ingen vanlig alv, han är en halvalv.. han blev inte accepterad i staden där han växte upp och därför lämnade han alverna. Han har utvecklat ett starkt ogillande gentemot Thism, och han kommer hysfat överens med trukhen. Tron har inte med saken att göra.

Ezping Orm
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
ok jag bara gissade... du har sagt att han är halvalv va? nu när jag hörde det igen känss det som om en liten klocka ringer...hmm...ja

Jag är gud
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Halvalv?

Tänkte på att det står i Alver att det inte existerar halvalver i Mundana, men självklart får ni köra annorlunda om ni vill. Har han förbannelsen?

Och i och för sig känns det som att stammen pyar är mer lika människor än alver, men det är en helt annan sak.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Halvalv?

"Tänkte på att det står i Alver att det inte existerar halvalver i Mundana, men självklart får ni köra annorlunda om ni vill."

Nja, det finns människor och alver som har både en alv och en människa som förälder. Avkomman blir antingen alv (=barnet ärver förbannelsen) eller människa (=barnet ärver inte förbannelsen), men rent härstamningsmässigt kan man nog säga att barnet är en "halvalv".

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
skulle det vara något att komma med?

I Jarla hade vi en grupp bestående av en cirefalier - lärd man, två tiraker varav den ena var grov alkis och drogmissbrukare och den andra var ett skabbigt socialt missfoster, en alv från Alarinn, en fanatisk jargisk inkvisitör och en egoistisk tjuv.

Det hela slutade med att alkisen söp ner sig på flodpiraten och vägrade ta sig därifrån, inkvisitören fick smaka det av Apostus då han försökte bränna dennes hus i skogen vilket lämnade åt de övriga att lösa intrigerna i Jarla... Det hela blev inte så lyckat, men mycket roligt.

Vi spelade senare om äventyret med en mer heterogen grupp. Det gick ofantligt mycket bättre, men man saknad lite av de vilda motsättningar som fanns i den andra gruppen.

Dizzy - en ibland mycket trött och efterklok spelledare.
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
egenskaper?

Allright, men hur blir det med egenskaperna (förmågorna)för en sådan avkomma? I tabellerna?
Och rent generellt-skulle man kunna "fuska" fram ett halvblod med övermundanska egenskaper?


"may the blood of your enemies stain the ground"
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
*En mörkrets förste Vampyr hatar allt gott (Vanar+Vampyr; Soldarn),
*En nobel riddare som vägrar dö(Vanar; ehhh...) ljusets furste liksom,
*En mycket gedigen mys munk (Vita klostret),
*En cirefalisk krigare (nobel, lite tråkig, lite stel), En *Dragonflygare till alv (Thism, Damarien, Har Hevéa drake).

Denna grupp går inte bra att spela med.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: egenskaper?

"Allright, men hur blir det med egenskaperna (förmågorna)för en sådan avkomma? I tabellerna?"

Som alv eller som människa, beroende på om barnet ärver förbannelsen eller inte. Inga speciella regler eller uppsättningar med egenskaper behövs.

"Och rent generellt-skulle man kunna "fuska" fram ett halvblod med övermundanska egenskaper?"

Du kan fuska hur mycket du vill. Jag tänker inte hindra dig.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Re: Halvalv?

Avkomman blir antingen alv (=barnet ärver förbannelsen) eller människa (=barnet ärver inte förbannelsen), men rent härstamningsmässigt kan man nog säga att barnet är en "halvalv".

Japp, det är jag medveten om. Jag undrade nämligen om han hade förbannelsen eller inte, vilket definerar om han är alv eller inte. Men om man säger halvalv, menar man då att barnet fått förbannelsen eller inte?

Sen syftade jag mer på att jag inte kan hindra dem från att ändra på reglerna om de vill det /images/icons/crazy.gif

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Jag spelar en léaram, vapenmästare, stolt och har grova humörsvängningar.
I gruppen finns också en fullständigt galen dvärg som aldrig tvekar att gå in i strid med sin vackra Krell-Kharz;
En stigfinnare som också har magi som hobby;
En ofantligt trög vapenmästare (tror han är vanar) som ofta slåss utan vapen och rustning, mycket duktig i sin stridskonst.

Sen händer det väl att det dyker upp en tirak, "Grelv Nifelheim den store", rykte 17 och omsjungen.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Re: Halvalv?

Och i och för sig känns det som att stammen pyar är mer lika människor än alver, men det är en helt annan sak.
Snarare såhär:
Pyar är vanarer med förbannelsen.
Léaram är tokon med förbannelsen.
De övriga har inte blandat sig med en viss människogrupp på samma sätt.

/Cernael - undrar ifall någon klagar...
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Äsch, en dvärg fuskar väl aldrig!

Nä, du! Att fuska i rollspel vore som att fuska i patiens.
Men t ex i baldurs gate kan man faktisk spela halvalv och tillägna sig förmåga att se med infrasyn...

"may the blood of your enemies stain the ground"
 
Top