Nekromanti Brister i RiotMinds Drakar och Demoner?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...alla andra rollspelsmakare som trycker vackra fyrfärgsböcker på fint papper
Inte alla. Jag tror inte på sånt. Det är bara bra för de som vill ha en hög omsättning, men inte tjäna pengar. Och utan pengar kan man inte göra nya produkter, om man inte kan finansiera sin hobby med ett välbetalt day job.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Arfert;n118622 said:
Inte alla. Jag tror inte på sånt. Det är bara bra för de som vill ha en hög omsättning, men inte tjäna pengar. Och utan pengar kan man inte göra nya produkter, om man inte kan finansiera sin hobby med ett välbetalt day job.
Stämmer angående dina grejer, men du får nog anses som ett undantag. Hade gärna sett mer enklare och billigare böcker, har själv inte mycket till övers för coffetable-historier till böcker utan föredrar enkla, tydliga och korta böcker. Typ 32- eller 64-sidors häften till exempel. Det är trevligt.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Tycker vi ska vara glada för att det produceras rollspel med hög finish i Sverige, vilka dessutom lanseras utomlands.
 

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
Ezping Orm;n118590 said:
Fast Theos siffror synkar dåligt med siffrorna man kan hitta på allabolag.se. Där kan man se att Riotminds år 2014 omsättningsmässigt ligger långt efter Fria Ligan och lika med Helmgast. Resultatmässigt gjorde Riotminds dessutom en procentuellt stor förlust medan både Fria Ligan och Helmgast gick med bra vinst.
Det man får komma ihåg med FL är att de numera har flera strängar på sin lyra. Stålenhags "Ur varselklotet" ligger också under FL:s förlag.

Men jag håller med i ditt resonemang. Trenden hade varit densamma, även om man skulle rensa siffrorna från Stålenhags bok. Staplarna hade bara inte blivit lika höga.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Den där kommentaren skrevs väl innan Eon IV eller M:Å0 kom ut?

EDIT: under 2013 gjorde faktiskt RM en vinst på 162kkr. Det är inte fy skam. Släppte de något det året ens?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Björn Wärmedal;n118676 said:
Den där kommentaren skrevs väl innan Eon IV eller M:Å0 kom ut?

EDIT: under 2013 gjorde faktiskt RM en vinst på 162kkr. Det är inte fy skam. Släppte de något det året ens?
Inlägget är från 20 april 2014 och M:0 kom ut i fysisk form på gothcon 2014 som var i princip samtidigt, 18-20 april. Vilket alltså betyder att M:0-kickstartern hade varit för ett tag sedan. Eons kickstarter började när vi satt på Gothconpuben, så torsdag 17 april. Men det är nog en ganska rimlig gissning att bulken av åtminstone Helmgasts intäkter ligger senare under 2014.

RM släppte inget stort under 2014 vad jag minns i alla fall, kan vara att de la in någon gammal produkt som Snösaga i sin tjänst men inget nytt. Stora grejen det året för RM var väl nyheten om översättningen och onlinetjänst 2.0.
 
Top