Nekromanti Bright Light!

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Ett ljusförstärkande sikte används nog med störst fördel på natten då det förstärker det lilla ljus som finns (måne, stjärnor). Det skulle nog vara svårt att använda LF-goggles/sikte på dagen, då finns det så mycket ljus att man nog skulle bli halvblind. Halvblinda... Det blev tunnelbarnen när Beck et consortes knäppte på ljuset på den mörklagda stationen i "Beck-spår i mörkret" (de hade LF-goggles). Det tyckte jag var så coolt att jag letade i N2 efter dylika regler, men jag hittade inga. Då kom jag på en egen.
Alla som utsätts för starkt ljus (och chockgranater) samtidigt som de bär LF-goggles kan inget annat än slita av sig sina goggles. Det tar en handling, och nästa runda kan personen i fråga inte göra något medan han vänjer sig vid rådande ljusförhållanden. Med chockgranater läggs dock Ob2t6 på Chockvärdet. Jag tar gärna emot synpunkter.
 
G

Guest

Guest
:Cþ

eller så har man en liten dator som ser till så att sådan otrevligheter inte inträffar...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Jag tror dock att moderna (år 2059) goggles har inbyggda skydd mot dylika problem. Fast om du tycker det är coolt så kör så.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Det skulle nog vara svårt att använda LF-goggles/sikte på dagen, då finns det så mycket ljus att man nog skulle bli halvblind."

I moderna mörkerstridsmedel så finns redan ett sådant filter för att förhindra whiteout. Detta av två skäl, dels för att skona användarens ögon och dels för att skona filtret. Så om mörkerstridsmedel utsätts för starkt ljus idag så stänger de av sig, blixtsnabbt. Det innebär dock att så länge som ljuskällan är igång (och för stark) så är det svart, dvs man är helblind. Så fort ljuskällan slocknar eller försvagas så kommer bilden tillbaka.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Alla som utsätts för starkt ljus (och chockgranater) samtidigt som de bär LF-goggles kan inget annat än slita av sig sina goggles. Det tar en handling
Nämen! Ni börjar lära er att man faktiskt inte behöver regler för allt!/images/icons/tonguea.gif
Nalle
 
Top