Nekromanti Brian Aldis Drivhus

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Holy warrior och jag har startat ett projekt som bygger på den nämnde författarens bok Drivhuset. Och som tidigare utlyst behöver vi illustratörer och speltestare.
Hör av er till thyrin@yahoo.se eller här under!

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,757
Location
Göteborg
Har inte läst boken, vad handlar den om?

"All fled, all done, so lift me to the pyre,
The feast is over and the lamps expire"
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Jorden långtihelvitti in i framtiden, på grund av gravitationens nyckfulla krafter har jorden låsts i sin rotation så att den alltid vänder samma sida mot solen, och på den sidan har världen blivit ett hett drivhus där växterna tagit över nästan alla djurens nischer.
Det är en ganska flummig bok, men rätt rolig att läsa.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Jo, och konstiga spindlar spinner trådar till månnen... och flygmännen kommer och kidnappar barn... och murklorna ersätter människornas simpla hjärnor... och i skogen bor det många fler kvinnor än män, och... och...

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Låter ju SKITHÄFTIGT

Djäklar, det måste jag bara få läsa!

Signa upp mig som speltestare, i viss mån kan jag kanske göra illustrationer oxå. När ni kommer någon vart kan jag ju skicka några arbetsprover... Men jag bistår gärna som bollplank för idéer under tiden!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,757
Location
Göteborg
Samma här

Jag ställer gärna upp som speltestare och/eller illustratör.

"All fled, all done, so lift me to the pyre,
The feast is over and the lamps expire"
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Samma här

Fassen va bra...
Då så:

Kim Holmstedt - Projektledare, Idémakare
Max Bolotin (mig själv, ju!!!) - Regelmakare
Johan Rising - Speltestare, Bollplank, tvd Illustratör
Kalle Bergman - Speltestare
Simon Petterson - Speltestare, tvd Illustratör

tvd = till viss del

Kanske duger?

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."
 

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Det va ju skitroligt...

...att så många ville va me å hjälpa till me mitt(jag,Holy warrior,Kim Holmstedt!) o Max(Morgoths) rollspel!Det va ja som kom på iden(stolt) att göra rollspel utav drivhuset(eller Världens långa eftermiddag som den Amrikanska(inte orginal titeln alltså)är).Tycker ni roll spelet ska heta Drivhuset eller världens långa eftermiddag(ja röstar för Drivhuset)?

MGL(med gurglande läten)Holy warrior P.S Min mäjl är kim_holmstedt@hotmail,om ni vill mejla mej!D.S<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Holy warrior on 2001-08-18 20:30.</EM></FONT></P>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Jag tycker faktiskt....

...att "världens långa eftermiddag" är en roligare titel. Dessutom är det ju alltid skoj att ha en titel som inte stämmer helt överens med titeln på originalverket.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Prelitts

Jo. Precis. Sade det till honom.
Det vore okej om några tecknare kunde skicka ett smakprov right away, något gammalt som de har ritat, bara så jag vet hur bra ni är(!).

Mvh Morgoth (röster för den långa middagen -ehm- eftermiddagen - lite hungrig just nu:)=

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."
 

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Rösta på "Drivhuset"!

...för det gjorde jag!Genesis!Din röst är avgörande!Rösta på drivhuset..snälla!En sak ni borde veta om Morgoth: han har inte läst boken!Holy warrior har talat!

MGL(med gurglande läten)Holy warrior,monstret från skuggorna...som badat i Ankh(det är en bedrift!).
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Rösta på "Drivhuset"!

Min roll är att konstruera regler... Om Holy Warrior verkligen tror helhjärtat på att någon skulle döma titlen Världens Långa Eftermiddag på grund av att jag inte skulle ha läst boken så... ja, vaddå? Det gäller att vara öppen mot alla förslag, så jag frågar bara det här till HWarrior:
Varför är du så insnöad på titlen Drivhuset?
Varför inte Världens långa eftermiddag?
Jag har hört dig berätta mycket om boken, och det var därför jag överhuvudtaget ville hjälpa dig att skapa ett rollspel om det.


-Morgoth
 

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Re: Rösta på "Drivhuset"!

Läs boken.

MGL(med gurglande läten)Holy warrior,monstret från skuggorna...som badat i Ankh(det är en bedrift!).
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Rösta på "Drivhuset"!

Sure thing.
Överväg dock titlen.
Bara för att jag inte har läst boken ska jag inte dras in i någon sorts komplikation här. Du bad om erfaren hjälp att författa rollspelsregler och jag gick med på detta.
Förövrigt, alle sammans! Jag har tatt upp ämnet på min hemsida:w1.522.telia.com/~u52214784
Och där finns även en hel del andra mysiga saker...

-Morgoth
 

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Re: Rösta på "Drivhuset"!

Jaja.Jag tycker bara,efter att ha läst boken(det kanske inte har nåt å göra med mitt val av namn...)att "Drivhuset" passar bättre.Ja vet inte...världens långa eftermiddag låter lixom...inte bra...

MGL(med gurglande läten)Holy warrior,monstret från skuggorna...som badat i Ankh(det är en bedrift!).
 
Top