Nekromanti Brev som saknas till Av blod komna

JPW

Veteran
Joined
5 Jan 2007
Messages
22
I Av blod komna saknas det ett brev. Som jag förstår det har detta brev funnits att hämta på Neogames gamla sida. Då denna nu är nere undrar jag om någon möjligen har tillgång till den för att skicka via mejl? Tack på förhand.
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
Länka gärna brevet här. Mina spelare ska just börja på Katres Gåtor.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Hej! Ursäkta sent svar, har haft fullt upp med Damarien i helgen. Författaren Dan skrev såhär när Av blod komna var ny och det var Neogames som gav ut Eonböcker.

Dan Johansson said:
Vad som hänt är följande:planen var att ha en handout på sida 80, innehållande ett brev. Sida 80 blev snabbt full, så plan två blev att beskriva brevets innehåll i äventyrstexten på sida 58 (vilket är gjort) och lägga till en hänvisning till en minibild (vilket också är gjort). Det som ateljén missat är att samtidigt ta bort hänvisningen till sida 80 (vilket missats) och lägga in den lilla minibilden på ett visst magiskt tecken, som för övrigt finns avbildat i Mystik & magi på sida 73. Har man tillgång till boken Mystik & magi har man alltså inte missat något, eftersom en handout aldrig existerat (bara hänvisningen till den). Och för dem som inte har Mystik & magi lägger vi ut bilden (eller en nygjord handout) på Neogames webbplats.
Vi lägger upp bilden på Helmgasts hemsida i veckan.
 

dagbok

Veteran
Joined
25 Jan 2016
Messages
36
Uppskattar verkligen svaret och dessutom när man får veta att smaskiga saker händer med Damarien. Kan inte vänta! <3
 

JPW

Veteran
Joined
5 Jan 2007
Messages
22
Aha! Tack! Tio års rollspelsfrånvaro fick mig att glömma hur långsamt spelare ofta tar sig fram genom ett äventyr. Efter sju möten varannan vecka är vi fortfarande inte klara med Diamantäpplet. Så även om bilen kommer sent kommer den absolut inte försent.
 
Top