Nekromanti Brainstorming

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Tjaa, jag ska också spelleda min första kampanj framöver. Kommer dock vara ganska långt in i framtiden eftersom projektet kommer kräva ganska mycket arbete. Kampanjen utspelar sig i två tidsåldrar (spelled av två olika SL).
Det börjar i den ålder som presenteras i boken och sedan kommer det att spelas en till kampanj simultant som utspelar sig några hundra år tidigare. RPs handlande i den ena kommer att gå ut över den andra och om våra (min och min SL-kamrat) planer klickar kommer allt vävas ihop rätt snyggt i slutet. Projektet är det absolut mest tidskrävande och komplicerade som jag gett mig in i...
Vi kommer att försöka använda så mycket av spelet som möjligt och försöka att inte lämna en enda tråd att spinna vidare på orörd. Det måstte låta som jag lider av hybris, men detta är det i särklass mest eggande jag arbetat med.

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Låter som en rolig kampanj. Jag ville bara säga en sak angående den, du och din kompis SL bör vara otroligt samspelta. Jag och en kompis försökte något liknande fast i mycke mindre format. Det gick inte urkass men om vi hade varit mer samspelta så hade det gått bättre.
Bara ett råd. /images/icons/smile.gif

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Tack du!
Jag kan säga att vi är väldigt samkörda, vi är både goda vänner och spelkamrater sedan länge. I princip har han och jag varit de som spellet mest de senaste två åren. Vi är båda väldigt på på projektet - vilket jag trpr är av högsta vikt, minsta lilla ointresse från ena spelledarten kan förstöra mycket.

Har själv spelat en gång (med den andra spelledaren som medspelare) med två SL. Dessa genomförde inte det så bra mycket pga att de inte var på det klara med vad som egentligen gällde. Att vara oerhört påläst inför spelmötet är väldigt viktigt.

Den jobbigaste delen av kampanjen kommer att vara den första, där jag spelleder. Under denna del kommer inte spelarna att veta om den andre Spelledarens exitens (överaskningsmomentet är viktigt då spelarna efter det vet att vad som helst kan hända) vilket innebär en stor portion hemlighetsmakeri och spel bakom kulisserna. Svårt att genomföra utan att de misstänker men väl genomfört blir det nog mycket tufft!

weatherman - en fin kille, egentligen
 
Top