Nekromanti Brabarnamn?

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
Vad skulle en kraggbarbar kunna heta?? just nu kom vi på namnet hövding Danor.. men vi behöver fler namnförslag.. :gremcrazy:
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Spelarens handbok

Adham, Basag, Bars, Canak, Demek, Errok, Fjall, Gharre, Kragger, Krole, Manner, Nanko, Njalar, Oog, Rese, Siegber, Stur, Thag, Thorbak, Thyr, Zoran.

Är de namnförslag på kraggbarbarer som finns i spelarens handbok.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
2 exempelnamn

Två stycken Kraggbarbarer som har rumsterat i mina Eonäventyr är fader och son, Thyr och Grym av familjen Bars.
Ett annat bra epitet till en kraggbarbar som Grym äger är epitetet blodstorm.

Ja, mycket riktigt. Han kallades ibland Grym Blodstorm av dom andra kraggbarbererna från sin hemby. :gremwink:


/Naug
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Menar du menar?

Menar tror jag att du menar. Alt menade om du lägger in ordet att.

Barbarnamn tror jag att han menade.

Ordmärkning, don't go there man!
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Har perfekta namnet=)(tycker jag)

Jag har det perfekta namnet på en Kraggbarbar. Jag har alltid gillat det, alltid använt det vid bra namnval, alltid kommer göra de.

Brute Axelneck, uttala det på engelska. Det är ett underbart namn tycker jag :gremlaugh: Annars kan han heta Gról. Den tycker jag också om. Men den första är självklart underbart bra
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Torgulf

Bigulf

Turfulg

Arnold :gremwink: (men då måste han ha Sty 24+)

De tre översta är direkt norpade ur en viss blödningsregels exempel, och min favorit är tveklöst Torgulf. Det är en perfekt övervägning som låter precis tillräckligt korkad, ful, biffig och cool på samma gång. Bigulf är så klart hans brorsa (antingen en yngre brorsa som är något smartare och mindre eller en äldre brorsa som lite mer stek men korkadare) och Turfulg är hans biffiga kusin som kommer och ingriper när spelledaren råkar slänga för svåra monster på Torgulf :gremgrin:.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Kraggisnamn

Kraggbarbarer i mitt Mundana har burit/bär följande namn:

Boll, Gamle Grottbjörn, Goll, Gultuk, Puck, Raz, Rygur, Trent (en trubadur), Tug, Thûrkel, Ulkaz, Urteg, Yakathar, Ylkhrakh.

Eyrentigrinnor har tex hetat: Arthari, Eitha, Imaheir, Melik, Mynd, Thurf, Tzelah, Vonya, Ylka, Ylkhaina.

- Ymir, informativ.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Måste bara skriva en liten dödsruna om en kul rollperson som dog igår när vi spelade. Kheras Barbarkrigaren var en krigare som i strid med luftrockor i äventyret dödens ängar tragiskt nog omkom. Hans kamrat Tegol Blåklinga träffade honom av misstag med sitt armborst i vaden och tillfogade honom en artärblödning. Trots att Tegol som är läkare la ett tryckförband lyckades han inte stoppa tillräckligt mycket blödning för att rädda hans liv.Tegol har nu blivigt deprimerad. Kheras blev cirka 10 spelmöten gammal.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
lägg ner.

Anmärk inte på folks stavning. Det är oartigt, kontraproduktivt och ett slöseri med bra forumutrymme.

Och nej, bara för att han börjar så ska du inte följa efter.


/Naug, modererar
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Barbarnamn?

Frixerays första hette Khraz, med sin alldeles gigantiska häst Bhrak.

Det var tider det...
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Jag skulle döpa honom till Thomas förmodligen, möjligtvis Tomas, men med Th är tuffare...För skall man vara något så fånigt som en kraggbarbar kan man lika gärna ha ett fånigt namn också...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Bra barnamn?

En uppsättning bra barnamn:

Bävern och Jungfrun
Kronan och Svärdet
Gycklarens Harpa
Enhörningens Horn
Brutala Älgen
Skeva Draken

...ehm, var det barbarnamn du menade? :gremwink:
 

Faralor

Veteran
Joined
4 Aug 2003
Messages
88
Location
stockholm, skälby järfälla
Re: Bra barnamn?

normalt sett brukar man väll inte kalla det barer i fantasy o medeltid det brukade väll heta värdshus i det fallet o det var barbar namn han mena bara o läsa inlägget som han skrev.
 
Top