Bra webbhotell?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Tjipp!

Folk frågar mig hela tiden efter en portfolio, så jag tänkte att det är hög tid att bli med webbplats.

Domännamnet ”algstrand.se” har jag redan suttit på i över ett decennium, men nu ska jag hitta ett vettigt webbhotell.

Jag har sneglat lite på websupport.se. Är det någon som har erfarenhet av dem?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Jag har inleed efter att de nämndes i någon tidigare webhotel-tips-tråd här på forumet. Det var väl ett rent pris-val eftersom de är billiga och one.com hade dragit iväg ordentligt i sin prisbild och inkluderade tjänster jag inte använder (jag vill egentligen bara göra lite php/html-sidor online-tillgängliga).

Deras support har varit snabb och hjälpsam. Det var lite förvirring vid överlämnandet bara, men jag var förberedd och hade dumpat ut det databasinnehåll jag hade på gamla stället själv.

Ingen koll på websupport.se tyvärr, men nu har du fått ett tips på om "billigt" är ditt urvalskriterium.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Det är Dan Algstrand AB som står för fiolerna, så ”billigt” är väl bra, men inte ett helt nödvändigt kriterium.

”Omeckigt” är nog det viktigaste. Jag tänker mig en enkel WordPress-installation med något lämpligt portfolio-/galleri-tema.

Jag har sagt upp mig två gånger för att slippa html-kodning, så ju mindre sånt jag behöver hålla på med, desto bättre.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Tjipp!

Folk frågar mig hela tiden efter en portfolio, så jag tänkte att det är hög tid att bli med webbplats.

Domännamnet ”algstrand.se” har jag redan suttit på i över ett decennium, men nu ska jag hitta ett vettigt webbhotell.

Jag har sneglat lite på websupport.se. Är det någon som har erfarenhet av dem?
Jag använder webbsupport.se för mina privata grejer. De är okej och det är lätt att sätta upp WP-platser.
 
Top