Måns said:Ingen har nämnt Artesia. Passar det inte in, eller blev det bara så?![]()
Måns said:Är Westeros en cool setting? Och är det möjligt att inte skoja om namnet?![]()
Måns said:Saga beställt. Vi får se vad det mynnar ut i.![]()
hjk said:Jag har bara läst halva första boken, men jag gillar settingen. Väldigt låg fantasy med bara människor (i stort sett, det dyker upp lite gastar i norr och för länge sen fanns drakar), betoningen ligger på adelshusen och deras bråk.
I regelboken finns väldigt lite om settingen, men det har kommit ut en modul som ska täcka det.
)
Ett tips är att hoppa över kapitlet om kända karaktärer från böckerna. Det är ganska många spoilers där och böckerna blir inte alls lika bra om man vet om ett par saker.hjk said:Jag har bara läst halva första boken, men jag gillar settingen.
...
I regelboken finns väldigt lite om settingen, men det har kommit ut en modul som ska täcka det.
Måns said:Det har jag varit nyfiken på tidigare. Någon som har mer koll?
w176 said:A song of Ice and Fire. Green Ronins produktion.
Måns said:Ingen har nämnt Artesia. Passar det inte in, eller blev det bara så?![]()
Den Upplyste Despoten said:- Dragon Age.
Måns said:Den Upplyste Despoten said:- Dragon Age.
Nu har några nämnt det så jag måste veta mer. Jag kollade upp det som gick att läsa på GR och en review på RPGnet, men blev inte helt klar med vad det är för ett slags spel. Nybörjarspel, som ska kompletteras med fler levlar? Jag har en liten biff med class-baserade karaktärssystem, hur funkar dessa?
Tja, lätta och funktionella regler är väl alltid det bästa skulle jag vilja påstå. WoD's system är smidigt, lätt tillgängligt och effektivt. Skitbra!Word! World of Darkness (nya) är ett trevligt spel. I ärlighetens namn, dock, är det inte reglerna, utan dess settings som gör spelet. Reglerna är enkla och funktionella, men det är ingenting som är riktigt bra med dem utom just det.
Mja, det har en hög dödlighet om man inte är försiktig. Jag är dock inte så van att det förekommer så mycket direkt strid WoD. Vi brukar köra mer på mysterier, fasa och intriger än bang, bom, dunder. Nåväl, fast det beror ju på spelgruppen.Stridsystemet är dessutom väldigt att boffra sönder till oigenkännlighet.
Inte då... Jag spelar mer än gärna vanlig dödlig och har just tänkt att spelleda det med nya WoD. Har haft väldigt grymma och underhållande spelkvällar som människa. Fast ja, Vampire är najs. Fast då sätter jag mig helst med VtM.Man spelar WoD för att vara en super; att spela vanliga mortals är jättetrist.