Nu tycker jag faktiskt att Svavelvinter är rätt svåröverträffad vad det gäller köpäventyr, men det finns ändå bra saker:
Red Hand of Doom är schysst, och har vissa väldigt fina poänger. Allra trevligast är den att spela om man har tillgång till Heroes of Battle, även om en minivariant på reglerna där återfinns i RHoD. Om man ska kolla in RHoD bör man vara sugen på att spela krigsscenarion (vilket löses regelmässigt mycket fint i RHoD och HoB, rekommenderar).
The Last Dance är knepig att få tag på idag, fast den finns säkert som köp-PDF nånstans. Det är en dungeon med en kul twist (the puns, the puns).
The Vault of Larin Karr är också svår att få tag i, men den är ball för att den är en mini campaign setting, där alla olika äventyr går in i varandra på ett trevligt och lite Svavelvinterliknande vis.
Ska vi gräva ännu djupare i gömmorna har jag alltid gillat Barbia till Drakar och Demoner, även om den måste poleras en smula. Den har också den här trevliga öppenheten.
Bland de klassiska äventyren till Dungeons and Dragons har jag alltid gillat första Ravenloft-äventyret. Mysskräckig och svår dungeon som känns mycket genomtänkt och satte en ny standard för dungeons på sin tid. Har flera fina klurigheter. Den är faktiskt inte så svår att få tag i, då det släppts någon slags remake på den (typ Silver Edition tror jag den heter) som finns i hur många ex som helst och kan ses med mycket jämna mellanrum på autionssajter.
Den har dessutom fått en ny och rejäl uppföljare, som heter typ "Return to Castle Ravenloft" eller nåt, men den har jag inte spelat eller ens läst.
Klassikernas klassiker är förstås Enemy Within-kampanjen till Warhammer-rollspelet. Jag har bara läst den, men den är väldigt bra. Lite överskattad, tycker jag, men bra. Lite för gritty för den där D&D-känslan, men bör gå att konvertera.