Nekromanti Bra spel till Wii?

Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Min farsa köpte ett Nintendo Wii igår som han och jag typ ska dela på. Men jag har ingen större koll vilka spel det är som "gäller" till den spelmaskinen (eftersom jag är en gamla fanatisk PC-räv). Det enda spelet som jag spontant känner att jag vill ha är Zelda spelet. Så har ni några tips på bra spel?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,573
Location
Fallen Umber
Guitar Hero 3. Jag har inte spelat det på Wii men det är det perfekta partyspelet. Det är lika kul (nästan) oavsett hur dålig man är, och så beroendeframkallande det är så blir man bra snart. :gremsmile:


/Dimfrost
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Partyspel:
Mario Party 8

Gauntletklon:
Marvel Alliance

3D-shooter med strategielement och stämning:
The Godfather

Menlöst kul:
Geometry Wars
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Har du någon som helst behållning av plattformsspel är Super Mario Galaxy grymt bra. Älska deras gravitationskaos!
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Super Mario Galaxy har jag faktiskt redan :gremgrin:

Inte för att jag hade valt det själv om jag fått välja men men (det var farsan som valde det när han köpte Wiin utan min vetskap). Det är ett småkul spel faktiskt, hade nog tyckte ännu mer om det ifall jag hade varit en plattforms-/marioanhängare
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Partyspel: Mario Party 8
Hmm det är möjligt att jag skaffar det. Men först så måste jag skaffa fler kontroller i så fall.


Gauntletklon: Marvel Alliance
Hmm måste man vara ett Marvel fan för att tycka om det? Eller är det kul ändå?


3D-shooter med strategielement och stämning:The Godfather
Den har jag faktiskt också tittat på, den verkar faktiskt lite spännande:) Vill gärna ha en 3D-shooter.

Menlöst kul: Geometry Wars
Ser väldigt retro ut :gremwink: Hur har du fått tag på det förresten? Verkar som att det inte har kommit ut ännu? Ifall det inte är uppföljaren jag har hittat. Ser lite småcoolt ut.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Hmm måste man vara ett Marvel fan för att tycka om det? Eller är det kul ändå?
Nej, det räcker mer att gilla Gauntlet och liknande spel.

Den har jag faktiskt också tittat på, den verkar faktiskt lite spännande:)
Riktigt, riktigt bra spel, speciellt om du sett filmen.

Ser väldigt retro ut Hur har du fått tag på det förresten? Verkar som att det inte har kommit ut ännu? Ifall det inte är uppföljaren jag har hittat. Ser lite småcoolt ut.
Det är uppföljaren jag har. Jag kom över den via "de vanliga ställena".
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Tja...

Jag vill ju ha en Wii, men det finns inte ett enda spel till konsollen som jag faktiskt vill ha. Jag vill ha den för att kunna spela äldre spel, och de typ 2-3 Gamecubespel jag faktiskt är intresserad av. Wii'ns egna spel och dess handkontroll är jag måttligt imponerad av.

//Krank, som hoppas att tredjepartstillverkare börjar bygga replikor av SNES- NES- och N64-kontroller snart - nintendos egna retrokontroll är ju både ful och oergonomisk utan att ge rätt känsla
 
Top