Marco Behrmann said:Jag vill också vara med och säga mitt spel!
Du skall inte välja Noir. Det är inte nybörjarvänligt och kan te sig skrämmande för de som inte är vana vid rollspel. Så välj något annat.
Det är inte nybörjarvänligt och kan te sig skrämmande för de som inte är vana vid rollspel.
Det kan ju ligga nåt i det.. när jag var nybörjare (in the dim and distant past)så lockade komplexa grejer... Det var först när jag var van rollspelare som jag började föredra mer enkla system.
Mekanurg said:Dito. Jag var regelpillare in absurdum som nybörjare. Det var först efter ca tio år som rollspelare jag såg finessen med ett enkelt och helt övergripande system typ BRP.
krank said:Dito. Jag var regelpillare och gillade detaljerade regelsystem a' BRP som nybörjare. Det var först efter typ fem åt eller så jag började uppskatta och aktivt leta efter/skapa enklare system =)
solvebring said:Varför inte något äldre Drakar & Demoner?
Jag själv rekommenderar då varmast DoD Expert eller varför inte Drakar & Demoner från -87, som är lagom utbrett men ändå så enkelt.
... Fast som jag tror andra redan påpekat (bara ögnat igenom tråden) så är Mutant UA riktigt schysst och enkelt.
solvebring said:Varför inte något äldre Drakar & Demoner?