Bra sajt för att köpa posters?

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Min gamla Vertigo-plansch har hängt för soligt och bleknat, och nu funtar jag på hur den ska ersättas.

Hade ju varit smidigt med nånstans på nätet som sålde planscher. Senast jag köpte planscher på nätet, iofs för 15 år sen, blev jag bränd: det var lågupplösta bilder tryckta på papper i tjocklek med dasspapper.

Tar gärna tips på sajter som säljer planscher av bra kvalitet till ett rimligt pris!
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
218
Location
Helsingborg
Har du köpt nåt från Photowall? Var det bra kvalitet? Tjockt papper, skarpt tryck?
Jag kan fråga min fru, jag misstänker att jag känner till dessa tre butiker pga hennes tidigare arbetsroller då hon arbetade som inredare och drev en inredningsbyrå.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,522
Location
Göteborg
Jag har kollat efter webbutiker att sälja mina illustrationer, så inte riktigt samma sak. Men det finns några som har bra kvalitet och gott rykte:
  • Postery. Svenskt företag som mest satsar på lokala konstnärer.
  • Society6. Amerikansk POD, men trycker även i Europa. Har enormt utbud både av konstnärer och retroposters.
  • Redbubble. Australiensisk POD som också trycker i Europa. Liknande utbud som Society6.
Artstation och Inprnt är bra för nu levande illustratörer och konstnärer, däremot trycker de bara i USA.

För retroposters rekommenderar jag OldPrints4U, med butik i Göteborg. Trots det lite töntiga namnet har de många fina filmaffischer och dylikt. De har ingen webbsida, men postar regelbundet på Instagram och skickar beställningar inom Sverige.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Jag kan fråga min fru, jag misstänker att jag känner till dessa tre butiker pga hennes tidigare arbetsroller då hon arbetade som inredare och drev en inredningsbyrå.
Topp! Hoppas hon gör tummen upp.. hittade just Vertigo-postern på Photowall, så..
 
Top