Nekromanti Bra rollspelspoddar

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,090
Vad finns det för högkvalitativa rollspelspoddar (i vilka folk spelar rollspel) på svenska eller engelska? Jag är ute efter poddar som är proffsigt gjorda och klippta, och som inte innehåller massa olyssningsbart flams och trams.

Hittills är den enda podden av det slaget jag stött på red moon roleplayings podd. Finns det liknande poddar jag har missat?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Gillar du red moon kan jag rekommendera Svartvikens Rollspelspodd. Det är väldigt likt, fast på svenska istället för engelska.
 

RedMoon

Veteran
Joined
13 Aug 2017
Messages
144
Kolla in ”Turncloaks” och ”Tomes & Tentacles” av Encounter Roleplay. Proffsiga och mörka!
 

Drelis

Veteran
Joined
26 Jul 2017
Messages
45
Av de svenska är väl Svartviken mest lika RMR, vi i Tärningen är kastad är har väl snäppet mer "bordskänsla" än Svartviken. Vi är också de enda (väl?) som utöver RMR har bakgrundsmusik till hela avsnittet, originalmusik dessutom. Hög ljudkvalitet utlovas också med undantag för allra första The One Ringavsnittet ;-)
 

Hainen

Veteran
Joined
20 Dec 2010
Messages
14
De jag lyssnar på veckovis just nu är:

One Shot Podcast - Actual Play podd där ett gäng improvisationskomiker kör oneshots av alla system mellan himmel och jord. Huvudsakligen komisk med ett par mer dramatiska omgångar, men genomgående väldigt hög nivå på både rollspelande och produktionskvalitet. Hittat massor av nice system och unika upplevelser via den podden.
Fear the Boot: Gammal etablerad 'prata om rollspel'-podd med både bra diskussioner och skönt folk. De har några Actual Plays som de kör vid sidan av och bygger diskussioner på, men de klipper inte sina APs so de är inte lika välproducerade. Huvudpodden är den bra biten.
Adventure Zone - Ett gäng podcastare spelar DnD med sin pappa. De är rätt gröna till rollspel men är väldigt bra på att producera en bra show över ljudmedium. Riktigt flamsig i början när de lär sig spela men blir fantastiskt tung och rörande en bit in i kampanjen.
Friends at the Table - Troligen den bästa APn jag hittat. De har audioissues i de tidiga avsnitten men producerar en grym show sen.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,330
Glass Cannon Podcast är bra, officiell Pathfinder pod.
 

Oscarl

Veteran
Joined
1 May 2018
Messages
17
Jag tycker att rollspelsklubben är trevlig att lyssna på. Lättsamt och roligt. Kanske inte allas kopp av te dock.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Min favoritpodcast är Happy Jacks RPG Podcast... fast deras actual plays är dock av det "flamsiga" slaget. Dock är de flesta i podden showartister och musker, så det är roligt flams. :)
 

Hainen

Veteran
Joined
20 Dec 2010
Messages
14
Oscarl;n284423 said:
Jag tycker att rollspelsklubben är trevlig att lyssna på. Lättsamt och roligt. Kanske inte allas kopp av te dock.
Har en delad inställning till rollspelsklubben. Deras liveshower har varit riktigt nice och jag gillar att rollspel får lite PR utanför de vanliga cirklarna, men samtidigt kan jag bli rätt less på att lyssna på podden. Det mesta av humorn kommer ju från att bryta formatet och skämta utanför ramarna av spelet, ("Jag daskar till honom med kuken!") vilket man betade av som rollspelare när man 14. Föredrar humorpoddar som skämtar inom ramarna för spelet.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Top