Nekromanti Bra oneshots till CoC (3-4h)

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Hej, jag letar efter bra oneshots till Call of Cthulhu. De kan vara skrivna till andra system också, så länge de har en CoC-esque känsla. De får gärna finnas enkelt tillgängliga via PDF eller så så att jag kan hitta dem innan lördag :)
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
Beyond the moutains of madness ^_~
Eksem said:
Perfekt, den har jag ju liggandes hemma dessutom :D

Man lär väl hinna första delen av "packa båten"-delen av det hela eller så. I bästa fall.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Har du den liggande hemma så finns det ett par bra äventyr som bör funka som enkvällare i modulen Mansions of Madness. Minns någon som hette The Asylym eller något liknande där rollpersonerna fastnar på en ö med ett gäng nutcases som verkade riktigt bra. Sedan finns ju det klassiska intro-äventyret The Haunting som jag är rätt säker på att du kan hitta gratis på nätet. Minns att det fanns något schysst scenario i min regelbok också (sjätte utgåvan). Har varken bok eller dator här just nu men kan kolla närmare när jag är hemma igen. Vad har du för moduler hemma i bokhyllan annars?
Eksem said:
Jag tror inte jag har så mycket kvar, jag har The Haunting och Dead Man Stomp från grundboken som är bra, men jag tror det är risk att folk redan spelat dem. Jag ägde faktiskt Mansions of Madness tidigare men minns inte om jag har den kvar, tyckte inte jag blev imponerad av något i den riktigt, men så läste jag uppenbarligen inte hela för något som heter The Asylum minns jag inte alls :D

Så länge det finns att hitta som PDF nånstans så är jag beredd att hosta upp pengar såklart.
Bolongo said:
"The Asylum & other tales" är i själva verket ett av de första supplementen till CoC. Från 1983. Innehåller 7 äventyr som alla borde gå att spela på en kväll. Bland annat det titulära The Asylum, så klart.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Hebanon games har släppt flera scenarion med professionell kvalitet som är helt gratis :) De finns att hitta här: http://hebanon.blogspot.se/p/releases.html


Jag har kört fem av dem och ett par av dem fungerar grymt på 4-5 timmar. De jag rekommenderar jag för den tidsrammen är:

Bryson springs: Utspelar sig under den stora depressionen och rör sig runt ett genuint obehagligt och originellt monster som dödar folk i och runt ett flyktingläger.

The fall without end: Handlar om en bergsklättrings expedition på 1930 talet. Väldigt specifika omständigheter och lite rälsat på grund om omgivningarna men jäkligt stämningsfullt.

The red Tower: Har du läst Upton Sinclairs berömda bok "The djungle" som handlade om arbetsförhållandena på slakteri på slutet av 1920-talet men som blev chokande av hur vidrigt själva slakterierna var? Det är ett scenario baserat på det. Är dina spelare vegetarianer är det här scenariot perfekt!

Lover in the ice: Body horror i en stad isolerad av en snöstorm. Fungerar mycket bra med Delta green.
Eksem said:
Låter fett, kikar på dem, tack!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Om du är intresserad av mer improviserat och lite mer indie så har jag översatt hackat och kluddat med Cthulhu Dark så att det blivit ett förberedelselöst tre-sessions spel för Cthulhu där man skapar en inledning till scenariot ihop och sedan kör loss. Spelarna vet förstås inga hemligheter om monster och dylikt. Just nu heter spelet Vansinnets berg. Hör av dig om du vill kika på det!
Eksem said:
Låter för all del intressant men är tyvärr inte tillämpbart för helgens aktiviteter :)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Dance in the Blood, The Devourers in the Mist och Crook's End är Trail of Cthulhu-scenarion som enligt uppgift ska gå att köras på en kväll. Men Crook's End verkar inte vara särskilt lovecraftianskt.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
RasmusL hissade två Call of Cthulhu-scenarion häromdagen: The Edge of Darkness (finns i femte och sjätte utgåvan av grundboken) och The Sanatorium (från Mansions of Madness, gissningsvis det äventyret som kloptok syftar på?).
RasmusL said:
+1 tEoD är perfekt till nybörjargrupper iaf.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Efter att ha kikat på flera av förslagen i tråden som var relativt lätta att komma över så blev det ändå något helt annat, The Dying of St Margarets, ett scenario till ToC. Det var väldigt bra, och fungerar utmärkt som engångsscenario.
 
Top