Bra namn ni stött på

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Ibland stöter man på fantastiska namn och känner ”Det där är en rollperson!” Idag stötte jag på efternamnet Gamalielsson. Sjukt bra namn.

Trådar där folk listar saker verkar ju vara på modet nu, så vad har ni stött på för toppennamn?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Razorwire Anderxon, i min mening ett av de bästa Utpost-namnen någonsin. Skamlöst snott från antingen Rising eller Simon J. Berger, har jag för mig – det var någon "verbal combat"-liknande tråd där två personer slogs i en containerhamn? Och den enes manager hetter Razorwire Anderxonz.


Det finns en författare som heter Page Turner.
Det här tar jag som ursäkt att posta en grej jag skrev för ett tag sen. Utan att känna till den verklige författaren så drömde jag ihop Paige Turner, huvudperson i den oskrivna deckartrilogin som består av böckerna Death Of The Author, Judged By Her Cover, och The Writing On The Wall. Här är baksidestexterna:


Paige Turner had heard about Death Of The Author... but she never knew it was meant literally!

When young reporter and book-lover Paige Turner starts investigating the death of world-renowned author Balthazar Bard, it's only to give her readers a good story. Little does she know that it will be the first step on a head-first tumble into a dark literary underworld she hadn't dreamt existed. Soon enough she's fighting for her life, drawn into a conspiracy involving secret agents, grammar Nazis and the Literal Mafia. Can she sort fact from fiction in time—or will she end up a tragic footnote?


Judged By Her Cover — A Paige Turner Mystery

Just as reporter and book-lover Paige Turner thought she had figured it all out, she finds herself framed for the very murder she was investigating! On the run from the law, she has no choice but to turn to erstwhile enemies and take up the role of a secret literary agent herself. As she fights to publish the proof of her own innocence, she learns that not all things are black and white. Will she find a way to put away the spineless culprit—or do they truly have the law in their pocket?


The Writing On The Wall — A Paige Turner Mystery

Intrepid reporter, book-lover and secret literary agent Paige Turner has been forced to lead a life of codes and shadows ever since Balthazar Bard and his cunning aunt Agoniste framed her for his staged murder. Still reeling from the betrayal that cost most of the Agency their lives, Turner is in desperate need of new allies. She finds it where she least expects it: in policeman Mark Chekov, who acts against his orders when he starts believing her side of the story. Can they anticipate the next play from the immortal Bard—or will this one finally break her spine?


I den svenska översättningen heter hon Wendel Bladh.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Slovakien president heter Zuzana Čaputová
Och Jag älskar det.
Vacker stavning på ett klassiskt förnamn och ett trevligt efternamn.
 

PowerNap

Veteran
Joined
15 Sep 2004
Messages
114
Location
Malmö
Grannen ovanpå hette Tor Ek. Inte så märkligt. Saken var dock att han såg ut som ett mellanting mellan en åskgud och ett knotigt träd. Jag kände mig inte så stor när jag skulle förklara att han inte kunde öva sitt trumspelande sent på kvällarna.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
En kompis vid namn Gunnar tog sig artistnamnet Mr Gunner som han använder sig av som burleskartist. Rätt kul, ändå.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Okej, den här tråden blev visst om roliga namn. Det är ju också kul, men jag hade hoppats på bra namn att använda i rollspel.
 
Top