Nekromanti Bra minis-spel med aktivt community?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Sedan D&D miniatures i princip dött (det är typ bara jag som skriver rapporter på det svenska forumet) så är jag på jakt efter ett nytt beroende. Jag har kollat lite på SW minis (har en liten bunt) och på A&A men har inte hittat några aktiva forum för de respekitve.

Är det någon som kan rekommendera något miniatyrspel som både är kul och som har ett forum med lite fart på?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Najs! Skall kollas in.

Någon som lirat heroclix? Ärenåtteller?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag älskade först heroclix. Det -är- skitkul, förvisso, men det har så sanslösa möjligheter att fulopta bortom alla rimliga gränser, vilket sort of gjort mig lite avtänd på det. Man kan också ha sanslöst roligt med det om man helt enkelt undviker att fulopta, dock. Det har också en väldigt livkraftig community. Är man öht intresserad av superhjälteserier är det en must have, egentligen.

Jag har maaaaaaaaassor av schysst heroclix-stuff jag kan tänka mig att sälja av billigt, om du faktiskt bestämmer dig för att börja med det.

- Ymir, äter mat
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Njä, jag är ute efter matchrapporter, strategisnack etc. Finns det där?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Målning + extremt dålig karaktär + personlig konkurs = bör undvika. :gremcrazy:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
Strategisnack är det en del på listan. Man håller på att revidera reglerna så det är mycket om balanseringen mellan olika system nu.

Själv tänkte jag arra det på konvent, och fick en massa bra kommentarer inför det. Själva arret rann ut i sanden, men jag kan tänka mig att blåsa liv i det något annat konvent senare.
 
Top