Bra "medeltunga" scenarion till CoC?

Gaspard

Veteran
Jag botaniserar för fullt i den enorma floran av material till CoC och det är inte lätt. Jag upplever att det främst delas upp mellan lite för enkla nybörjar one-shots eller mega-kampanjer. Finns det något lagom stort scenario (4-6 speltillfällen kanske) med fokus på gediget detektivarbete? Inte bara finna ett dokument som sticker ut ur en viktoriansk bokhylla.

Jag botaniserar för fullt i den enorma floran av material till CoC och det är inte lätt. Jag upplever att det främst delas upp mellan lite för enkla nybörjar one-shots eller mega-kampanjer. Finns det något lagom stort scenario (4-6 speltillfällen kanske) med fokus på gediget detektivarbete? Inte bara finna ett dokument som sticker ut ur en viktoriansk bokhylla.
Kan tipsa om mitt eget Runagaldr. Lagom för ca 4 pass skulle jag tro. Till CoC Sverige och passande på Lundaboken, även om den inte är nödvändig för det. Gott om olika handouts och klur.

Recenserat på forumet här.

Tipsar lite skamlöst om min kampanjmiljö Kaskelot, som förvisso är skriven till Kutulu, men som med lätthet kan spelas med Call of Cthulhu. Den trivs absolut bäst som något slags minikampanj, äventyren kan bindas samman och jag tycker själv att premissen är rätt tacksam att bygga egna äventyr på.

Går att ladda hem gratis här och finns att köpa i fysisk form för rätt billig peng på t.ex. Adlibris (och tror där är något exemplar kvar på Alphaspel). Den har fått rätt bra recensioner av bland annat Spelkult och Fenix (och även här på forumet).

(kräks lite på mig själv av self promoting, men det hör väl till!)

Back