Men det där med att Eon skulle vara snabbare än BRP... nä knappast.
Jag håller med. Iofs hävdade jag aldrig något annat:
Eleas said:Eon är inte långsammare sett efter den mängd relevant information man får,
See? Dessutom, jag vill minnas att jag sa det tidigare, men tredje utgåvan har snabbat upp flödet väldigt ordentligt tack vare ett snyggt upplägg och bra rutiner för att hantera t.ex. skada. Det är förmodligen dubbelt så snabbt nu som i Eon 2.
Kanske om man har alla regler i ryggmärgen, men hur många har det. Och BRP kan man lära nån som aldrig spelat rollspel tidigare på under 10 minuter. Jag vet, jag har testat. Själv fattar jag inte allt av Eon ännu, fast jag läst böckerna flera gånger. Men jag kanske är trög.
Eon har en högre inlärningströskel, det erkänner jag villigt. Dock blir det i sin tur betydligt färre knasiga utfall i Eon på låga nivåer än i DoD, vari spel på låga färdighetsnivåer var fullständigt illusionsslaktande då det begav sig. Nu vill jag inte säga att Eon saknar sådan problematik. Fummelsystemet bör disablas omgående, för att undvika situationer där utmattade människor råkar slå sönder sig fullständigt stup i kvarten.