Nekromanti Bra inspirations-/temamusik för Lawful Evil och andra alignments

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag håller ju på att göra en Lawful Evil karaktär i God45s Skypebaserade Pathfinder kampanj, men jag känner en ganska grov avsaknad av inspirationsmusik för lawful evil, jag har hittat en som passar min karaktär ganska väl men verkligen inte lawful evil generellt.
Det jag söker är alltså låtar där texterna motsvarar alignmantet väl, om texten är svår att höra så som growling eller liknande så är det inte intressant och musiken får pluspoäng om den musikaliskt passar någon kampanjvärld istället för att vara någon rock/metal.

Men varför stoppa vid en Alignment och bara inspirationsmusik, man kan ju göra ett bibliotek av Alignment relaterad musik, så shoot.

/Luna Lovegood som egentligen är osäker om tråden ska vara här eller i kulturforumet och om någon moderator har åsikter i frågan är det fritt fram att flytta den.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,550
Grym bra ide :D Jag har faktiskt ett inspirations soundtrack som jag lyssnade på när jag planerade kampanjen så jag tänkte att det kan jag ju dela med mig av:

Red right hand är mer eller mindre den perfekta sången om djävulsdyrkande och Lawful evil.



Lite mindre Lawful men fortfarande passande är The Curse of Millhaven som också är framförd av Nick Cave. Alla onda kampanjer behöver ju en mordbalad.


Korrupt gospel? Yes please!



Demolition man av The Police är en återkommande låt jag lyssnar på när jag spelar onda karaktärer och den har dykt upp här också:



Jag har med två olika Genitorturers låtar som themes för två olika Npc:er i kampanjen. All hell breaks loose och House of shame vilka båda fungerar rejält bra för Lawful evil. Helt klart rock dock:





Och slutligen stora delar av Repo soundtracket men främst den här:

Svarte Faraonen said:
Those Poor Bastards, yes!
Luna Lovegood said:
Varför blandar jag alltid ihop "Red Right Hand" med "Song of Joy"?
"Curse of Milhaven" är inte särskilt lawful som du säger, men det är awesome för då har vi täckt en till alignment, iallafall lite.
Those Poor Bastards var hur awesome som helst, varför har jag inte hört dem förut?
"Demolition Man" kanske funkar, jag har bara en liten allergi mot The Police. ;)
Genitorturers är bra, jag vill dock utan att anstränga mig kunna tyda texten så jag kan fokusera mer på backstorymed texten rullande i huvudet, därav varför jag väljer bort growling.
Repo är bra, riktigt bra, legal assasin känns dock som en lawful neutral som arbetar under några evil som bara eventuellt är lawful om man bortser från kunskap som man får av resten filmen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm




Luna Lovegood said:
"Every Day Is Exactly The Same", "Right Where It Belongs" och "Oats in the Water" har inte särdeles Evil eller lawful texter, bittra och missnöjda texter kanske men inte mer än så, "Leaving hope" och "Unleashed" har inte text överhuvudtaget.

Så min fråga är läste du det att det skulle vara texten som skulle vara inspirerande?
RasmusL said:
Nej, jag bara kastade mig in i en random tråd och började posta länkar till musik.

Jag skulle vilja påstå att de både har lawful, evil och lawful evil texter. Längre än så kommer vi inte här.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har alltid trott att detta var nationalsången för Lawful Evils hela neuros:

God45 said:
Helt perfekt! :D Hur kunde jag inte ha tänkt på den här?
Whotran said:
Den här har ju använts förr i Pathfinder-kampanjer, så den är ett säkert kort.
Cybot said:
Det är definitivt svårt att slå Hellfire när det gäller Lawful Evil
Luna Lovegood said:
Aww den finns inte på spotify :(
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,352
Location
Helsingborg
Vet inte om Kanye Wests "Power" är Lawful, Neutral eller Chaotic evil. Men den är definitivt en bad guy sång.
Luna Lovegood said:
Lawful Evil definitivt, som God45 redan sagt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,550
Cybot;n3864 said:
Vet inte om Kanye Wests "Power" är Lawful, Neutral eller Chaotic evil. Men den är definitivt en bad guy sång.
Jag tycker den känns väldigt Lawful evil, speciellt om man räknar in videon.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,550
Jag har letat runt lite och hittat ett par till som jag tycker är rätt bra:

My mother was a witch, she was burned alive
Thankless little bitch, for tears I cried
Take her down now, don't wanna see her face
All blistered and burnt, can't hide my disgrace

Twenty-seven, everyone was nice
Gotta see 'em make 'em pay the price
See their bodies out on the ice
Take my time


Am I evil? av Metallica är ganska passande.



Blue Öyster Cults Career of Evil är inte heller fel:



Och eftersom vi har en Inquisitor i gruppen, Witch hunter general av Saxon.

And tell me your secrets, bring them to me
Give your confession - your soul will be free
No one is safe from the purging of fire
You'll rue the day that you.. send for the Witchfinder General!

Accusing the innocent, prey on the weak
It's not just their souls that you seek
Your friends will not help you, they stand back in fear
Hide when the General is near





Sedan har vi en som är 100% fel och handlar om Chaotic evil men jag gillar den och tror ni kan gilla den också så jag länkar den i alla fall ;)

 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Nice, mer musik, som jag tror jag nämnde så vore det trevligt med musik för alla alignments.

Här kommer två till jag kom på:

Lawful Evil eller med välvilja Lawful Neutral.

Definitivt Lawful Neutral.

/Luna Lovegood
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag hittade ju en låt för ett tag sedan som passar väldigt bra för Lawful Evil (enligt mig) men inte förrän nu blev den postad, anyway.

/Luna Lovegood
 
Top