Nekromanti Bra initiativ Neogames

Ensis

Veteran
Joined
20 Dec 2000
Messages
54
Location
Nässjö
Boxar är mer än omtyckta de är älskade och väl behövda. De ser bra ut i hyllan och skyddar böckerna bättre än någon av era bindningar. De är praktiska att ta med sig böckerna i och de är önskade. Det är så trist att boxarnas värde tycks ha minskat med åren. Varför förstår jag inte. Det är lätt att hålla reda på allt material ( särskilt om boxen är tjock ). Man vinner som konsument i längden på boxar. Kan någon förklara för mig varför det finns så få boxar där ute och varför vi inte kan ha fler. Till neogames säger jag bara satsa på boxar. Släng med lite äventyr i dem och våga då också stoppa i annat lösmaterial som kartor och liknande. Låt det finnas hålrum i kartongerna så vi kan få plats med vårt hemmasnickrade material med och så vi kan vårda våra gamla moduler också.

Länge leve boxarna!

le petit arbre blance et noir, eller liknande..
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Jag har för mig att det på den svenska marknaden i princip inte finns ett enda tryckeri som tillverkar boxar. Jag kan iofs ha fel, men jag har för mig att Calle sa nåt liknande när Neogames planerade Eon-boxen för länge sen.

/Tobbe - minnet sviker ibland på gamla dar :)
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
dyrt?

Jag har hört att det är rätt dyrt att få boxar tryckta... det kan ju vara en faktor...

Länge leve boxarna!

Jupp, boxar är bra. Funkar som en mindre paranoid spelledarskärm också :)
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Boxen skulle kommit tidigare

Det är säkert bra att köpa boxar men det är ju ingen mening med att köpa en box som till största delen innehåller saker man redan har.... Om neogames hade varit lite smarta så hade de släppt EON 2 boxen samtidigt som EON 2. Då¨hade man kunnat välja om man ville köpa enbart boken eller om man ville lägga ut lite mera pengar och få lite roliga grejer med. Jag hade köpt boxen då men knappast att jag lägger ut en massa pengar för att få några rollformulär, några tärningar och ett mycket litet äventyr.
 

Catalyst

Veteran
Joined
15 Sep 2000
Messages
33
Location
Göteborg
Ähh..
Jag ser ingen mening med att lägga till X kronor för att få en box som bara går sönder (det gör dom). Sedan sitter man där och skäms med sitt söndertejpade box-monster

Länge leve plastkassarna!

- Catalyst
"30n 0r d13!"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mer boxar till foket !

Jo, jag hålle helt med dig !!
Boxarna är ju superbra. Synd bara att de inte tål så mycket styrk. För de blir ju hyfsat slitna efter ett tag. eller hur.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Ensis

Veteran
Joined
20 Dec 2000
Messages
54
Location
Nässjö
Dilemma.

De tål nog mer än vad böckerna gör men synd åt alla boxar. Man borde kanske, privat, använda en pappkartong istället för boxarna så man inte slet ut dem. /images/icons/wink.gif

le petit arbre blance et noir, eller liknande..
 

Ensis

Veteran
Joined
20 Dec 2000
Messages
54
Location
Nässjö
Åjo

Det beror allt på hur du behandlar dem. Om du nu är vådslös med dem ha dem då i en annan pappbox eller i en plastpåse.
Dessutom är det väl bättre med en kantsliten box än tre söndervikta moduler. Själv har jag inte lyckats ta sönder nån box. Då varken mutant, drakars eller eon-mundana boxen.

le petit arbre blance et noir, eller liknande..
 

kboman

Veteran
Joined
19 Aug 2000
Messages
49
Location
Malmö
Re: Dilemma.

Det beror nog på hur man hanterar dem. Min box är lite förväntat kanstött man annars i toppskick, och jag har haft den i över ett år. Den har fraktats i tygkassar eller ryggsäck och har aldrig trampats på eller nåt sånt dumt eftersom den brukar finnas på bordet som SL-skärm. Jag har bara lovord att ge till boxen!

Fast jag har nog helst *både* box och böcker uppradade på hyllan - det ser *ännu* häftigare ut.

Jag fick Eon II och Dvärgar på posten idag förresten (trevligt med rea) och jag vill gratulera Neogames till ett utmärkt arbete. Eon II-boken är betydligt snyggare invändigt och alltihop andas kvalitet och hållbarhet (för att inte tala om nytryckt bok!). Mycket trevligt. Dvärgar verkar också uttömmande och bra och jag vet redan ett par sätt jag kommer att använda den i mina kampanjer.

mvh,
- Kalle

kboman@passagen.se | <A HREF="http://kbomans.texter.nu/" target="_new">http://kbomans.texter.nu/</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Dilemma.

Jo, det är u en ganska smidig lösnin på det hla faktiskt.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Dilemma.

Du har helrätt. allt beror ju på hur man behandlar boxen, det är ju nästan logiskt ju..../images/icons/smile.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top