Bra filmer man bara ser en gång

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Sådana filmer vill jag se om just för att se om de håller, eller om tvisten kom från ingenstans. Usual Suspects har jag nog sett en 4-5 gånger. :)
Jag gillar också att se om dem för att se alla de där tecknen som jag missade första gången. Alla smarta blinkningar och ledtrådar som helt gick mig förbi.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Apropå sjätte sinnet så vägrade jag lite acceptera att den inte skulle innehålla några missar, efter att ha förstått twisten. Så jag såg den ett par gånger i rad vid första tillfället (de har missar i den).
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Apropå sjätte sinnet så vägrade jag lite acceptera att den inte skulle innehålla några missar, efter att ha förstått twisten. Så jag såg den ett par gånger i rad vid första tillfället (de har missar i den).
Ja, tyvärr en sådan film man borde ha sett en gång. Den var riktigt bra när man såg den första gången, men de logiska luckorna blev lite för uppenbara när man såg om den.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
Interstellar (2014) -- sorglig och vacker film, men jag kan inte tänka mig att en andra titt skulle tillföra något till upplevelsen. Möjligen skulle jag se om enbart inledningen före rymdresan, eftersom den är så stämningsfylld och bildskön.
Jag har en vag misstanke om att min känsla av att handlingen inte hänger ihop bara skulle övergå i visshet om jag såg om den.

Denna visshet hade jag redan första gången med Tenet…
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Apropå sjätte sinnet så vägrade jag lite acceptera att den inte skulle innehålla några missar, efter att ha förstått twisten. Så jag såg den ett par gånger i rad vid första tillfället (de har missar i den).
Vilka missar är det?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Vilka missar är det?
Det var typ aslänge sen jag såg den, men på rak arm är det iaf minst en person som uppmärksammar Bruce Willis karaktärs existens.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
Ghostbusters: Afterlife var en helt habil uppföljare, men jag kan inte tänka mig att det finns något värde i att se om den.
 
Top