chrull
Stockholm Kartell
Okej, efter att ha blivit ganska imponerad av Heroes of the Borderlands som startbox till hobbyn i stort och D&D i synnerhet så har jag börjat köra den. Den är ju basic. Vilket är meningen, så inte ett fel. Men grejjen är att det här visst blev min fjärde regelbundna just nu aktiva spelgrupp och jag kommer inte ha möjlighet att lägga skitmycket tid på att skriva eget material till den när Borderlands tar slut. Så här är jag.
Vad finns det för officiella äventyr till 5e (2014 eller 2024 spelar ingen roll tror jag) som är bra (tänk 4-5 på 5-gradig skala)?
Och om ni dessutom skulle ranka dem 1-5 på hur mycket prepp de kräver, samt hur kul ni tror de är för en 7-åring att spela vore det toppen (dvs komplicerade intriger som måste lösas och tragiska kärlekshistorier är minuspoäng medan mimics, beholders, mind flayers, samt häftiga pussel och gåtor är plusspoäng).
Vad finns det för officiella äventyr till 5e (2014 eller 2024 spelar ingen roll tror jag) som är bra (tänk 4-5 på 5-gradig skala)?
Och om ni dessutom skulle ranka dem 1-5 på hur mycket prepp de kräver, samt hur kul ni tror de är för en 7-åring att spela vore det toppen (dvs komplicerade intriger som måste lösas och tragiska kärlekshistorier är minuspoäng medan mimics, beholders, mind flayers, samt häftiga pussel och gåtor är plusspoäng).