Bra äventyr till Mythras

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,312
Har beställt Mythras och är sugen på att testa det. Men vad finns det för bra äventyr?
Jag har sett Monster Island som verkar riktigt schysst och som jag nog köper förr eller senare, men vad finns det för kortare grejer?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Det enda jag (delvis) spelat är Book of Quests. Det är en ganska typisk, mestadels linjär, kampanj vars röda tråd lider en aning av att ha många författare. Å andra sidan får de olika äventyren en bra variation i sin karaktär av det. Som SL får man jobba litet på att få det att flyta, bara.

Jag har skumläst några av de riktigt korta äventyren, och tja, intrycket är väl att de alla är funktionella om än väldigt traditionella.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,522
Location
Göteborg
Book of Quests brukar vara uppskattad som introduktion och Mythic Britain med supplement får ofta fina omdömen.

För klassiska korta fantasyäventyr är annars serien med böcker till Classic Fantasy väldigt poppis (G2: The Lonely Lighthouse, till exempel). Jag tror inte att man behöver reglerna i Classic Fantasy för att hänga med. Och Fenix Papers så klart, med mängder av artiklar till Mythras!

Kolla också på äventyren som Earl of Fife Games har gett ut till Mythras (The Darkling Legacy, till exempel). De får bra recensioner, men jag har inte läst själv.
 
Top