Nekromanti Bröder, systrar - var är ni?

Kultkult

Veteran
Joined
2 Jun 2005
Messages
157
Location
Malmö
Många här på formulet har stor erfarenhet, besitter mycken kunskap och hyser starka åsikter inom hobbyn. Jag blir nyfiken på om ni publicerar er annorstädes. Själv har jag frilansat för fanzinet Runan några år (men det är ett tag sedan sista artikeln).

Var och vad har ni skrivit?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag har endast skrivit en ynka artikel för Sverok. Men enligt uppgift så skall jag fått några texter och en bild publicerade i Daniel Schenströms fanzin också, vad nu än det hette. Det skulle jag gärna ha velat se.

Inget annat. Däremot skall jag starta någon rollspelblogg någon dag. Har försökt flera gånger, men kommer alltid på att jag inte vill skriva artiklar utan diskutera med andra människor, och så kommer jag hit istället.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Jag tänker ofta skriva en otroligt intressant artikel om ett sanslöst spännande ämne och försöka se till att den blir publicerad någonstans, men det blir aldrig riktigt av. Märkligt nog är det lättare för mig att skriva klart ett helt rollspel, och då jag gör det publiceras det här, eller möjligen här. De övriga åsikter, erfarenheter och kunskaper jag har dyker upp på olika rollspelsforum i Sverige. (Förutom några bilder i det senaste numret av Signaler från Sverok förstås.)

/tobias
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
E-postfanzinet Rollspel@ren en gång i tiden (vet inte om den finns på nätet fortfarande, kan finnas kvar i min inbox och på Way back Machine), recension, om Terra draconis

RPG Lab (www.rpglab.net), om antiken - frågor och svar

The Project en gång i tiden (finns nog bara på Way Back Machine), lite noveller och lite annat.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Jag har skrivit några konventsäventyr, de har distribuerats till mina spelledare, och en del material går att hitta på nätet. Annars har jag recenserat en del spel här på forumet. Slutligen så skrev jag större delen av artikeln om Höstdimma som var i Fenix för något nummer sedan.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag skrev ett gäng kortare artiklar för gamla Codex. Om jag minns rätt har jag nog skrivit något litet i Runan och Drakens Tand för evigheter sedan (eller inte... jag minns inte :gremwink: ). Jag skrev massa på NoGo.se när det begav sig, men det räknas ju inte riktigt.

Annars så har jag ju skrivit för Neotech, Eon och Noir.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Skriver då och då i Fenix... och så gjorde jag en recension av Västmark i Sverox för ett par år sedan.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
556
Location
Gävle och Åland
Som en del redan vet har jag skrivit spelsviten om den femte konfluxen till Drakar och demoner med delarna "Svavelvinter", "Oraklets fyra ögon", "Kristalltjuren", "Den femte konfluxen" och "Trakorien". Därtill publicerades för ett par år sedan första delen i en trilogi på samma tema under namnet "Svavelvinter".

Jag skrev också en hel del om Ereb Altor när det begav sig, till exempel dess äldre historia samt ritade kartan som blev den officiella. Till Sinkadus kom också artikeln "Den lille Metafysikern" vilken jag fortfarande faktiskt använder.

Det ni nog inte vet är att jag skrev avsnittet om Storbritannien i modulen "Cyber Europe" till rollspelet Cyberspace från ICE.

Redan 1980 publicerade jag romanen "Smolles varuhus" på Forums förlag och några år senare skrev jag en annan roman som hette "Bronstjuren" men den blev aldrig förlagd (det var nog lika bra men jag har använt material från den på annan plats)

Sedan finns det förstås en del småkrafs, till exempel Drapan "Bimba fukkar reklamen" på Enhörningen
och kåseriet Hästfolket.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Skrev tillsammans med en kompis en karaktärsbakgrund (eller snarare biografi), där det handlade om hans rollperson, men två av mina rollpersoner dök upp och gav sin syn på personen ifråga. Det publicerades i ett gammalt nummer av Beholdern (tidningen för Dragons Den).

Det roliga var att jag fick pris för den, det fick inte min kompis. =^_^=

/Ulfgeir
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, pinsamnt nog så har jag icke produserat en rad faktiskt.
Dock så har jag läst en hel del härifrån, vilket är ett rent nöjde då mycket är bra & välskrivet.
 

Kultkult

Veteran
Joined
2 Jun 2005
Messages
157
Location
Malmö
Re: Bröder, systrar - var är ni? Reflektion

Tack för upplysningarna men är det inte ganska få svar?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Jag har egentligen inte fått något publicerat ännu, men Generica ligger i röret så fort verkligheten slutar sparka mig i skrevet.

Utöver det så har jag gjort följande:

* En site för rollspelsmakande och spelande, RPG Lab.
* Råkade starta dogmautmaningen.
* Tre dogmaspel (Over the Rainbow, Dark Hat, Dusty Coat och Living Legends).
* Några intervjuer i rollspelssammanhang, för Rollspel@ren och nyligen för Kaotic (Någon ungdomsblaska i göteborgstrakten. Tyvärr kom jag inte på att jag kunde ha framhållit D&D som ett våldsspel som har regler för att spela onda personer och sex och sånt. Nåja, det kommer säkert fler tillfällen.).

Dessutom har jag nog skrivit några inlägg på olika rollspelsforum.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag är ganska ny frilansande skribent. Skrivit ett äventyr, Alliansen, till Saga som ligger på den hemsidan. Sedan har jag haft med en artikel till Saga i Fenix för några nummer sedan samt gjort en tapper recension till Fenix.

Men för den som kommer ihåg fanzinet Vertigo (kom bara ett nummer men Åke Rosenius gjorde en fantastisk Khelataar-framsida) så var jag en av drivkrafterna till den (även om jag inte skriv någon artikel :gremlaugh: ).

Men jag har en blogg, www.niburiat.blogspot.com
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Re: flektion

Tack för upplysningarna men är det inte ganska få svar?
Det är helg. Då gör folk andra saker än skriver på forumet. Imorgon när de sitter på jobbet har de tid att skriva här. :gremgrin:

/tobias
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,270
Location
Örebro
Utöver det material som jag skrivit till Drakar och Demoner och publicerade online, så har jag en del artiklar skrivna för fansin (Drakens Tand, Rollspel@ren, Kobold, Alter ego).

Kommersiellt så kommer mitt eget rollspel Bortom: Lögnens slöja ut i vinter i Mindless Gamings regi. Bortsett det så har jag bidragit med material till grundreglerna i Angel: The Roleplaying Game och Buffy the Vampire Slayer: Revised Core Rulebook. Båda utgivna av Eden Studios.

Utöver det skrev jag en del material till grundreglerna för SF-rollspelet ARK och en hel första modul till det, men Alltid Attack Förlag som skulle ge ut spelet lade ned verksamheten innan dess.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Publicerat? Det finns ju andra sätt att synas på, exempelvis genom konvent. Där har jag hjälpt till med arrangemanget Dungeon of Doom på LinCon samt arrade Ghostage till In the Dark på GothCon (och diverse scenarion på FriCon i Nyköping) samma år.

Annars kommer det väl att komma en spelledarbok till Saga någon gång i framtiden som jag har skrivit (samt med en massa andra pryttlar som jag inte gjort). Jag har dessutom gett en hel del kommentarer till Bortom (gamla In the Dark), men det är inget som direkt syns, likaså mina fåtaliga kommentarer till Vägar - spelledarboken till Skymningshem.

Skriver i en rollspelsblog på RPGLab och uppdaterar varje månad en sida om mitt system, men det kvävs oftast genom att jag skriver här på Rollspel.nu, på Sverok-forumet, RPGLab, Atlas Games forum samt erebaltor.se.

/Han som borde trycka upp något via lulu.com
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,021
Location
Ereb Altor
Jag har varit delförfattare till en bunt med moduler från Järnringen till Mutant, närmare bestämt Härskaren & Ättlingen, Rebellen & Överlevaren, Kalabaliken i Karle, Österhavets otämjda riken och den kommande Ulvriket.

Någon gång kommer jag kanske att skriva något som inte har med Mutant att göra. :gremsmile:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag har varit med och skrivit två publicerade moduler och en massa webbpublikationer till Gondica. Jag har gjort en del krafs till Khelataar och Glorantha/RuneQuest i diverse fansin och konventspublikationer också men det var ganska länge sedan. Åsså syntes jag någon enstaka gång i Sinkadus och Rubicon på den tiden det begav sig.

Erik
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Slåss för Allah i främmande land

Jag har skrivit ett halvdussin artiklar, recensioner och äventyr som publicerats i Fenix, en artikel till Drakens Tand, en krönika till Codex och lite recensioner till Rollspel@ren. Dessutom har jag skrivit två konventsscenarion till DoDT respektive GD och korrekturläst diverse moduler, artiklar och äventyr. Men det mesta har producerats under de senaste ett-två åren så förhoppningsvis så är det bara början.
 
Top