Nekromanti Bråkig webbläsare

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
Jag har ett irriterande problem med firefox. För någon vecka sedan började den glömma bort saker och ting. När jag kommer in på något forum eller liknande(såsom här) så loggade jag in automatiskt och så vidare. Nu har den slutat med det och även om jag kryssar i rutor som säger att sidan skall komma ihåg mig (eller motsvarande) så gör den inte det.

Jag har kollat på inställningarna för cookies, men det verkar det inte vara något fel på. Det hela är en smula enerverande. Är det någon som har någon idé eller skall jag installera om programmet och hoppas det blir bättre? Jag har inget minne av att jag har pillat på några inställningar överhuvudtaget.
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Jag har tyvärr ingen lösning på ditt problem, utan kan bara späda på med att det hände mig med för någon eller några veckor sedan. Alla inställningar var tillbaka till grunden.

Det hände mig titt som tätt med Windows också för ett tag sedan, men har nu slutat. Vet inte vad som var krånglet, men lite irriterande är det när fönsterstorlekar glöms bort då och då, eller när Java i Firefox slutar fungera för att vissa nödvändiga systemfiler tas bort på känn av systemet. Okej om det vore varje gång man startade datorn, men bara ibland? Det är bara skumt.

Prova att installera om Firefox om det inte slutar dumma sig. Du kör inga (automatiska) diskrensare som tömmer cachen (utan ditt medtyckande)?
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,532
Location
Stockholm
Jag har exakt samma problem, och har haft det ett bra tag nu. Jag misstänker att det kan ha något med anti-virus/brandvägg. Vad använder du där?
 

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
Har AVG:s gratis anti-virusprogram, vilket jag haft länge. Har inte heller rört brandväggen alls, det är la om programmet har ändrat sina egna inställningar vid någon uppdatering. Kan inte se att det finns någon automatisk rensning av cache heller...

Jag är ingen mjukvarumästare men inte heller någon fullständig idiot när det kommer till datorer och ju mer jag misslyckas med att förstå vad det är frågan om desto mer irriterande är det.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,532
Location
Stockholm
nijs. För min del försvan problemet när jag avinstallerade zonealarm-brandvägg och avg-antivirus.
 

Pengan

Veteran
Joined
9 Nov 2001
Messages
4
Location
Pluto
Det finns en del trashcan-pluggins som permanentdeletar / nollskriver det man tar bort som en privacy-feature som även rensar cookies och sådant, och tyvärr då rensar auto-logins. (Heter ccleaner.) Tack för infon om korrupt fil dock, skall se om det är därför det försvinner hela tiden för mig nu.

/pengan
 
Top