Brädspelskväll: X-wing på TTS

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Hej!

Jag och @bortom12e kommer att spela X-wing på tabletop simulator nu på söndag, klockan 20:30 - 22:00 (exakt tid för start beror på hur det går med nattning).

Vi är båda glada nybörjare, så ambitionsnivån är "testomgång" mer än "kora WRNU-mästaren".

Hojta till om du har lust att hänga på! Vi kommer säkert att ha skôj på egen hand, och det finns utrymme för fler att haka på om intresse finns!

Steam Workshop::X-Wing Unified 2.0 (steamcommunity.com)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Det hade varit jättekul, men jag precis som andra i tråden kommer tyvärr inte kunna vara med.


jag hoppas på fler tillfällen, och att även Armada och legion kommer spelas i framtiden
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Det låter intressant. Jag har spelat en del X-Wing för några år sedan men aldrig online. Är det lätthanterligt på TTS?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Det låter intressant. Jag har spelat en del X-Wing för några år sedan men aldrig online. Är det lätthanterligt på TTS?
Aldrig testat förut! Baserat på min enda tidigare erfarenhet av TTS (och spelet "sprit Island") så är det en viss tröskel innan man lär sig alla fiffiga kortkommandon. En av dem jag spelade med beskrev det som "att försöka spela brädspel med tumvantar".

Jag tror dock att det kan bli rätt smidigt när man kommit över det tröskeln. Filmen som @Rickard länkade ovan är nog till stor hjälp för att komma in i hur det fungerar.

För mig är både spelet och TTS rätt nytt, så jag ser det verkligen som en provomgång!
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Precis som Ragnar sa ang. nivå: det var jag och tanten som kom på att vi skulle göra detta idag, ingen av oss har kört det på TTS, ingen av oss är duktiga på spelet. Vi är helt enkelt sugna på att testa.
Det finns två platser lediga.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Jag är intresserad av att spektera. Har testat det en gång för länge sedan.

Edit: har vana av TTS dock så kan vara till hjälp med den delen, dock tror jag andra kanske har koll. 😀
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Coola puckar, jag utgår från att vi kan köra röst-häng i #wrållådan, om ingen har starka åsikter om detta.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag hittade en digital version av X-wing minis som en glad entusiast snickrat ihop. Den fungerar på win/mac os/linux samt android. Kan vara ett bra sätt att klämma lite på reglerna om man är intresserad!

 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
En listbyggar-app är nästan ett måste. Den officiella har aldrig varit särskilt smidig. Jag kan rekommendera den svenskbyggda Launch Bay Next.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Jag har laddat ner TTS nu iaf. Tänkte se om jag får rätt på inställningarna enligt den länkade videon.
Om det funkar är jag sugen på att testa imorgon.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
@bortom12e har fått förhinder, men jag loggar in 20:30 (alternativt när min dotter somnat, beroende på vad som händer först) så ser vi om någon är på plats då!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Loggar in var? Hur hittar vi varandra?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag tänkte att vi skulle köra röstchat på WRNUs discord-server, vrållådan.

Men fritt fram att föreslå alternativ om du föredrar en annan plattform :)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Och här hittar man till vrållådan:

 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Jag tänkte att vi skulle köra röstchat på WRNUs discord-server, vrållådan.

Men fritt fram att föreslå alternativ om du föredrar en annan plattform :)
Ah, trodde att du pratade om att logga in på ett spel i TTS. Jag kan testa Discord.
 
Top