Hundenilunden82
Warrior
Colt express kanske kan funka
Baserat på bilderna är den enda texten typ en titel och namnet på varan? Det kan nog funka.Spelet är på engelska och det finns lite text på korten men det allra mesta förklaras med symboler.
Baserat på bilderna är den enda texten typ en titel och namnet på varan?
Fet rekommendation på detta. Jag har spelat det med min stora unge och hans kompisar innan de kunde läsa alls.Colt express kanske kan funka
Är alla versioner gjorda med svensk fokus? För vi har en person som aldrig bott i Sverige, och en som inte bott här på ca 30 år. Så även om antalet lidlbutiker skulle vara en ren gissning från allas sida så skulle de nog lätt känna att de har en rätt stor nackdel om så var fallet =)spelet kommer i lite olika utgåvor så beroende på om man är intresserad av musik eller populärkultur eller geografi så kan man välja spelversion utifrån det.
Versionen som vi har inom familjen är fokuset inte specifikt på Sverige utan det är blandade frågor om allt möjligt , tex hur många meter högt är mount everest , hur många meter långt är ett örloggsfartyg, hur många år blir en blå ara osvÄr alla versioner gjorda med svensk fokus? För vi har en person som aldrig bott i Sverige, och en som inte bott här på ca 30 år. Så även om antalet lidlbutiker skulle vara en ren gissning från allas sida så skulle de nog lätt känna att de har en rätt stor nackdel om så var fallet =)
Jag är ingen brädspelsfantast men har en kompis som är, så här är några stycken grejer som antagligen faller inom alla dina punkter
diamant
camel up
sushi go party!
har spelat alla tre (dock var det vanliga sushi go vi spelade som bara går upp till 4 spelare tror jag, party klarar 8, likaså de andra två), alla tre är vädigt enkla, snabba att sätta upp, och de har bilder snarare än text, regler hålls ganska lätt i huvudet, hope it helps!