Nekromanti Brädspel [ot]

Sir Forgal

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
57
jope, det är sant...

Risk är ett mycket bra spel...

Men jag vill få kriga mera... Och lite mera diplomati gärna... =)

/ Sir Forgal

"Not with dreams but with blood and iron shall a nation be moulded at last."
- Swinburne
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: jope, det är sant...

kriga mer än i risk??
skulle väl vara axis&allies eller det klassiska dataspelet commando libya då... =)

Den förste som klagar på offensiv får äta Ripperdocs kängor.
 

Sir Forgal

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
57
Re: Mindre avancerade

Ultra Ducks gills!! Jag såg att det hade släppts ett tillägg... Det är väll kanske dags att skaffa det.

Men jag vill nog ha ett lite större spel...

Har aldrig testat Drakborgen...

/ Sir Forgal
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Civilization, den nuvarande varianten, som utspelas i kring medelhavet, suger. Den verkar inte ha något att göra med det civ som har med Sid Meier att göra, utan är ett tämligen simpelt spel som inte är något vidare alls. Jag kommer ihåg att när jag spelade som babylonierna var jag helt överlägsen på grund av min startposition, men att jag sedan inte kunde vinna, bara föra att jag satsat på billiga teknologier som musik i början och helt enkelt inte kunde få ihop nog poäng när jag inte fick köpa mer tenologi.

Axis and Allies är riktigt trevligt, om än agressionsframkallande, det är dock inte särskilt avancerat och blir rätt enformigt efter ett tag eftersom det är så styrt.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Brädspels-civ har mycket riktigt inget med Sid Meier att göra, men det är snarare Sid som snott namnet från brädspelet än tvärtom - spelet har funnits sedan 80-talet, eller kanske t o m 70-talet (lite osäker där). Dock ska brädspelsciv spelas med expansionen "Advanced Civilization" - ett *mycket* bättre spel.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>det är snarare Sid som snott namnet från brädspelet än tvärtom - spelet har funnits sedan 80-talet, eller kanske t o m 70-talet (lite osäker där).</I>

Jo, Civ kom på 70-talet.
Diskussionen började ge mig associationer till den där gamla insändaren om att "Jimi Hendrix härmar ju bara Lenny Kravitz"...

--
Åke
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
Ur ekorrperspektiv

Kan man spela som SVEROK?

Oswald - konspiratorisk
Förresten, jag är inte brädspelare men jag har hört mkt positivt om spelen Junta och Kreml. (Maktkampsspel i bananrepublik resp Sovjet)

"Go, my lord. Your Puck will stay,
the last hobgoblin of a dreary world."
R. Goodfellow
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Analfapet! [nt]

Säger bara det.. det bästa brädspelet nånsin!

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 
Top