Brädspel om arkeologer

mrund

Kummelgast
@Badmojo skrev mycket vänligt:
Apropos brädspel, passande ditt yrke: har du testat Thebes? https://boardgamegeek.com/boardgame/30869/thebes
Riktigt bra och tematiskt.
Javisst! Jag testar gärna alla brädspel som handlar om arkeologer. Då menar jag inte alla de oräkneliga som utspelar sig i någon forntida miljö, som Stone Age. Brädspel om arkeologer brukar alltid handla om att plundra ruiner i Mellanöstern, ställa ut coola grejor i europeiska museer och få berömmelsepoäng. :D

Några favoriter:
Archaeology: the Card Game är tyvärr rätt trist. Fast det har iofs den coola egenheten att man kan hitta tre exemplar av Tutankhamons guldmask.

Tacksam för alla rekommendationer!

Last edited:
  • Luxor
  • Lost Ruins of Anrak om det är acceptabelt att vara otroligt långt åt Indiana Jones-hållet

I ett parallellt universum hade jag tipsat om "Man kan ju tänka sig": Ted Borg-brädspelet.

I ett parallellt universum hade jag tipsat om "Man kan ju tänka sig": Ted Borg-brädspelet.
Jag hade spelat det!
Jag känner mig inspirerad att skriva det som ett partyspel. Man drar två kort från fyndhögen och ett från snuskhögen sen får man hålla ett 2 minuters föredrag och förklara hör allt det hänger ihop.

Jag hade spelat det!
Jag känner mig inspirerad att skriva det som ett partyspel. Man drar två kort från fyndhögen och ett från snuskhögen sen får man hålla ett 2 minuters föredrag och förklara hör allt det hänger ihop.

Låter toppen!

Back